Rodzinna Trasa Rowerowa Nowe Miasto Lubawskie

Dodano 28 września 2012 przez rysowanie

Punkt Informacji Turystycznej
Chcesz wiedzieć więcej o Nowym Mieście Lubawskim? Wejdź do Informacji Turystycznej, która mieści się w budynku zabytkowego d. kościoła ewangelickiego, w centrum rynku nowomiejskiego. Jest to jednocześnie miejsce startu Rodzinnej Trasy Rowerowej.
Automobilklub
Leśniczówka Tylice
Rzeka Drwęca
Rzeka Drwęca – to dopływ rzeki Wisły, rzeka nizinna II rzędu hydrograficznego o długości całkowitej cieku 219,3 km, szerokość średnia 12,00 m, głębokość średnia 2,50 m., wodny rezerwat przyrody i najdłuższy rezerwat ichtiologiczny w Polsce, ochronie podlega środowisko wodne i bytujące w nim ryby: pstrąg, łosoś szlachetny, troć, certa, minag rzeczny. Drwęca jest atrakcyjnym szlakiem wodnym. Zaskakuje swoim zmiennym obliczem, raz jest dziką krętą rzeką, aby za chwilę leniwie toczyć swe wody szeroką doliną rzeczną.
Rodzinna Trasa Rowerowa
0,00 km
START – wyruszamy spod budynku Punktu Informacji Turystycznej mieszczącego się w zabytkowym d. kościele ewangelickim - w centrum rynku. Objeżdżamy rynek, przejeżdżamy obok budynku Urzędu Miejskiego i ruszamy w stronę Kolegiaty Św. Tomasza ulicą Kościelną, następnie skręcamy w lewo w ulicę Działyńskich i jedziemy prosto mijając po prawej stronie Gimnazjum a po lewej budynek Urzędu Skarbowego.
0,53 km
Dojeżdżamy do skrzyżowania, przy którym po lewej stronie funkcjonuje Biblioteka Publiczna, a my skręcamy w prawo w ulicę Tysiąclecia, przy której po ok. 200 m po prawej mijamy Targowisko Miejskie.
1,45 km
Po lewej stronie mijamy Szkołę Podstawową a tuż za nią boisko ORLIK dostępne dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Po ok. 200 m dojeżdżamy do zakrętu prowadzącego w ulicę Warneńczyka. Jedziemy prosto, wjeżdżamy w drogę gruntową będącą częścią ulicy Tysiąclecia.
2,30 km
Drogą gruntową dojeżdżamy do drogi asfaltowej prowadzącej w lewo do DK nr 16, zaś w prawo do miejscowości Mszanowo. Skręcamy w prawo w ulicę Mszanowską , po ok. 300 m przejeżdżamy przez most pod którym płynie Rzeka Drwęca - to dopływ rzeki Wisły, rzeka nizinna II rzędu hydrograficznego o długości całkowitej cieku 219,3 km, szerokość średnia 12,00 m, głębokość średnia 2,50 m., wodny rezerwat przyrody i najdłuższy rezerwat ichtiologiczny w Polsce, ochronie podlega środowisko wodne i bytujące w nim ryby: pstrąg, łosoś szlachetny, troć, certa, minag rzeczny. Drwęca jest atrakcyjnym szlakiem wodnym. Zaskakuje swoim zmiennym obliczem, raz jest dziką krętą rzeką, aby za chwilę leniwie toczyć swe wody szeroką doliną rzeczną.
2,63 km
Dojeżdżamy do wsi Mszanowo, po ok. 300 m, tuż za zakrętem mijamy po lewej stronie Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie, jedziemy dalej drogą asfaltową i na skrzyżowaniu skręcamy w prawo w kierunku wsi Bratian.
4,43 km
Malowniczy teren leśny zachęca do rodzinnej przejażdżki w lesie, gdzie przy znakach Nadleśnictwa Iława skręcamy w prawo w drogę gruntową.
6,33 km
Dojeżdżamy do miejsca, gdzie na pobliskim drzewie znajduje się figurka z obrazem Matki Boskiej Częstochowskiej. Jedziemy nadal prosto i na najbliższym skrzyżowaniu skręcamy w lewo do punktu czerpania wody.
7,52 km
Znajdujemy się przy Leśniczówce Nadleśnictwa Tylice, gdzie organizujemy postój na odpoczynek i posiłek. Szykujemy się do powrotu, wyjeżdżając z Leśniczówki wracamy tą samą trasą do skrzyżowania, gdzie przy znaku kierunkowym (czerpania wody) skręcamy w prawo.
8,70 km
Docieramy do znanej nam już figurki na drzewie i jedziemy prosto z niewielkiej górki.
10,05 km
Dojeżdżamy do końca młodego lasu, który widzimy po prawej stronie i skręcamy w lewo, po ok. 1 km znajdujemy się na skrzyżowaniu koło zakładu „Kompasz”, przy którym skręcamy lekko w prawo i po chwili wjeżdżamy na drogę asfaltową .
11,62 km
Jedziemy na skrzyżowaniu prosto i tuż za nim skręcamy w lewo i przejeżdżamy obok znanego nam już budynku Urzędu Gminy w Mszanowie. Jedziemy prosto i wjeżdżamy w drogę gruntową koło sklepu spożywczego, który mijamy po lewej stronie.
13,62 km
Na skrzyżowaniu skręcamy w lewą stronę i przejeżdżamy przez bramę „Mini Rallycross” by po chwili dotrzeć do celu naszej podróży – do AUTOMOBILKLUBU NOWOMIEJSKIEGO.

Mapa Warmia i Mazury – mapa atrakcji turystycznych
Warmia i Mazury – mapa atrakcji turystycznych - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa samochodowo-krajoznawcza, przedstawia obszar województwa warmińsko-mazurskiego. Zasięg mapy wyznaczają: granica polsko-rosyjska na północy, Elbląg na zachodzie, Ostrołęka na południu i Grajewo na wschodzie. Warmia i Mazury to region o...

Mapa Pojezierze Iławskie
Pojezierze Iławskie - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Pojezierza Iławskiego obejmuje obszar ograniczony od zachodu Doliną Dolnej Wisły, od wschodu Pojezierzem Mazurskim, na północy Pobrzeżem Gdańskim, a od południa Pojezierzem Chełmińsko-Dobrzyńskim. Na mapie zaznaczono przebiegi szlaków pieszych,...

Mapa Pomorskie. Zamki i pałace
Pomorskie. Zamki i pałace - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa województwa pomorskiego na której zaznaczono za pomocą ilustracji zamki, dwory i pałace w województwie pomorskim. Mapa zawiera aktualną sieć dróg. Łącznie uwzględniono 121 miejsc wartych odwiedzenia.