Dolina Białej Lądeckiej - Biały Spław - Długi Spław - Dolina Białej Lądeckiej

Świetne warunki!
Potok Jedlnik
Parking dla narciarzy biegowych
Trasa narciarstwa biegowego o średnim poziomie trudności, należy zachować uwagę na zjazdach na Białym Spławie i w Dolinie Białej Lądeckiej. W środkowej części trasy, na Białym Spławie, znajdują się dwa trudniejsze technicznie odcinki. Na początku Białego Spławu jest strome podejście a następnie stromy zjazd.

Trasa pętlowa rozpoczyna się na parkingu w górnych Bielicach i prowadzi ku źródłom rzeki Białej Lądeckiej, wzdłuż wąskiej, zacisznej doliny potoku Biały Spław. Po przejściu około 4,5 km na skrzyżowaniu należy skręcić w lewo na Biały Spław. Początek Białego Spławu to strome podejście, które po pokonaniu około 2 km wypłaszcza się a od skrzyżowania na którym możemy wpiąć się w czeskie szlaki biegowe(w lewo pod górę prowadzi Pętla Velky i Maly Szengen), rozpoczyna się zjazd w kierunku Długiego Spławu. Zjazd początkowo jest łagodny aby po kilkuset metrach przejść w stromy. Na skrzyżowaniu, na Długim Spławie skręcamy w prawo i jedziemy ostro w dół w kierunku Doliny Białej Lądeckiej, która doprowadzi nas z powrotem do parkingu w Bielicach.
Prosimy o zachowanie szczególnej uwagi na zjazdach na Białym Spławie i w Dolinie Białej Lądeckiej.

Jest to urokliwa trasa przebiegająca przez zaciszny fragment Gór Bialskich.

Podejście w górę doliny potoku Biały Spław jest dość strome, następnie szlak wypłaszcza się, a po osiągnięciu najwyższego punktu, łagodnie opada w kierunku Duktu nad Spławami.

Na pętli Biały Spław włączają się transgraniczne pętle Malý i Velký Šengen, które po polskiej stronie biegną równolegle z Duktem nad Spławami i którymi dotrzeć można na polanę Palaš, skąd niedaleko do schroniska Paprsek.