PĘTLA REZERWATOWA (Bielice - Droga Rezerwatowa - Dukt nad Spławami - Czarny Dukt - Bielice)

Dodano 27 października 2022 przez plik GPX

Zażywamy bieli
Szlak rozpoczyna się w Bielicach górnych na parkingu, przed stawem przeciwpożarowym. Idąc od strony Bielic należy skręcić w prawo, w kierunku Czarnego Duktu. Trasa początkowo prowadzi łagodnie wznoszącą się leśną drogą. Po przejściu około 250 metrów, na skrzyżowaniu dróg należy skręcić w lewo i kierować się w górę drogi Rezerwatowej. Stromym podejściem o długości około 2 kilometrów docieramy do Drogi nad Spławami i czeskiej pętli Velký Šengen, dalej należy skręcić w prawo w kierunku Przełęczy Suchej. Droga się wypłaszcza, doskonale nadając się pod styl łyżwowy. Poruszamy się wzdłuż rezerwatu przyrody Puszcza Śnieżnej Białki (po lewej stronie drogi). Po przejściu około 3,2 km docieramy do skrzyżowania, na którym Velký Šengen skręca w lewo w kierunku czeskiej granicy do Siodła pod Rudawcem, my kierujemy się w dalszym ciągu prosto Drogą nad Spławami. Na kolejnym rozdrożu, po pokonaniu około 250 metrów skręcamy w prawo w Czarny Dukt, którym początkowo stromym zjazdem, po około 1 kilometrze już łagodniejszym, zjeżdżamy do parkingu w Bielicach, kończąc Pętlę Rezerwatową. Długość zjazdu Czarnym Duktem od Drogi nad Spławami do parkingu w Bielicach wynosi ponad 4 kilometry.

- na Pętli Rezerwatowej znajdują się dwa trudne technicznie miejsca, jest to podejście Drogą Rezerwatową z Bielic do Drogi nad Spławami o długości ok. 2 kilometrów oraz zjazd Czarnym Duktem do Bielic (początek zjazdu jest bardzo stromy) ponad 4 kilometry. Najłatwiejszym odcinkiem na Pętli jest Dukt nad Spławami, pomiędzy Drogą Rezerwatową a Czarnym Duktem o długości prawie 3,5 kilometra.

- na Czarnym Dukcie z Pętlą Rezerwatową łączy się Pętla Bialska, którą możemy kontynuować wycieczkę w kierunku Przełęczy Suchej i dalej w kierunku Pętli pod Czernicą, która doprowadzi nas do Przełęczy Dział i do parkingu w Nowym Gierałtowie przy leśniczówce. Pętla pod Czernicą jest najdłuższą i najbardziej wymagającą ze wszystkich tras w Górach Bialskich po stronie polskiej.