Rybnik - Opava - Bruntal - Jesenik - Krnov

Dodano 22 października 2013 przez plik GPX

Uzdrowisko Karlova Studanka
Początek drogi na Pradziada
Dobre miejsce na początek wspinania się na Pradziada - idzie się wzdłuż rzeki Bila Opava połamanej wieloma wodostadami
Przystanek
przyjazna chatka dająca schronienie w wypadku deszczu
czołg
czołg w Sudicach
IMGP8798
Kolejna wcieczka w Jeseniki,
Fantastyczne miejsce zarówno na motocykl, jak i rower, czy piesze wycieczki. Mimo iż wciąż jest wiele lokalnych tras których nie poznałem, już wiem, że wrócę tam na spacer na Pradziada. Monumentalna góra z Wieżą na szczycie. Kto wie, może nawet szarpnę się na nocleg w hotelu tam się znajdującym.
Dzisiaj jadę tradycyjnie przez Racibórz i Opavę na Bruntal, w którym na krótkim postoju zauważyliśmy trochę czarnych chmur nad masywem Pradziada.
Niezrażeni pojechaliśmy dalej w kierunku gór. Drogi wyjątkowo dobre, po ostatnich reparacjach nie pozostał ślad, tylko chmury nie dawały nam spokoju, bez większych przygód dotarliśmy do Karlovej Studanki i podziwialiśmy śliczne mikrouzdrowisko. Piękne miejsce, a zarazem dobra baza wypadowa w wycieczce na Pradziada - co prawda stromo (ok 500m przewyższenia), ale za to oferująca piękną trasę wzdłuż połamanej małymi wodospadami rzeki.
Po rozpoczęciu zjazdu ze Studanki dopadł nas deszcz, a raczej oberwanie chmury.
Zatrzymaliśmy się przy najbliższym przystanku i przeczekaliśmy, niestety po ponownym ruszeniu znów nas deszcz dopadł.
Jazda w deszczu jak zawsze nieprzyjemna, a do tego w górach spowodowała nagłe i gwałtowne ochłodzenie.
Ale trzeba było jechać, więc zacisnęliśmy zęby i po pół godzinie wypogodziło się.
Powrót dość szybki, bo się ściemniało.

Mapa Bory Niemodlińskie
Bory Niemodlińskie - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa "Bory Niemodlińskie" obejmuje obszar: Opole, Krapkowice, Głogówek, Korfantów, Lewin Brzeski, Popielów. Treść kartograficzna zawiera cenne informacje dla rowerzystów i piechurów, zabytki, kościoły, kapliczki oraz wszystkie informacje...

Mapa Masyw Śnieżnika. Góry Bialskie. Králický Sněžník
Masyw Śnieżnika. Góry Bialskie. Králický Sněžník - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Masywu Śnieżnika przedstawia jedno z wyższych w Sudetach pasm górskich, które zamyka od południa Kotlinę Kłodzką. Zaliczamy je do Sudetów Wschodnich. Zasięg mapy wyznaczają: Bystrzyca Kłodzka na północnym-zachodzie,...

Mapa Prudnik i okolice
Prudnik i okolice - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Prudnika i okolic obejmuje obszar od Nysy i Krapkowic do Głuchołaz i Města Albrechtickiego. Naniesiono wszystkie trasy rowerowe, szlaki piesze i konne. Podano ich długość a przy szlakach pieszych również czasy przejść. We wszystkich...