Prehyba na letnich oponach :) na eMTB

Dodano 12 listopada 2021 przez plik GPX

• Data: 11 listopada 2021
  • Lokalizacja: Szczawnica Jaworki
1320213
Zachód słońca nad Tatrami
Widokowa nagroda, za chwilę pchania, a w naszym przypadku koniec krótkiego jesiennego dnia, druga część trasy już z czołówkami.
1320215
Schronisko na Prehybie
1320216
Na grzbiecie Prehyby
Piękne widoki i zniszczone lasy...
1320217
Niemiły kawalek podjazdu
1320220
Skręt w prawo
My go przegapiliśmy :) "dzięki" ciekawej rozmowie i podświadomej niechęci do opuszczania miłego płaskiego szuterku :)
1320221
Niebieski szlak rowerowy
1320222
Podłoże
1320224
Uroczy koniec jesieni
Szutrowa porządna droga na grzbiet Prehyby
1320226
Początek podjazdu na Prehybę
1320227
Szczawnica
1320228
Miejsce startu - parking w Szczawnicy
1320230
Ostry kamienisty zjazd
13% nachylenia + ruchome kamienie, kto odważny niech zjeżdża my sprowadzaliśmy rowery :)
1320231
Początek zjazdu łąkami do Jaworek
1320232
Błotko
Po deszczach od tego miejsca może być ślisko - 11 Listopada 2021 roku trochę nami "miotało".
1320233
Alternatywny parking w Jaworkach.
1320237
Dolina Białej Wody
1320238
1320239
1320248
Przykładowy widok :)
Zdjęcie z innej naszej wycieczki w te urocze okolice.
1320351
Poranek 11.11.2021 :)
1320352
Rano było zimno :)
Pętla ze Szczawnicy przez Prehybę i Dolinę Białej Wody. Poza 1.5 km-owym ostrym i kamienistym zjazdem z Małego Rogacza oraz kilkoma krótkimi pchaniami, trasa w zasadzie ścieżkowo-szutrowa i "miła w dotyku" :)

Jesień to piękne widoki, ale i krótki dzień, dlatego pomimo wstania o 6:00, dwie ostatnie godziny wycieczki jechaliśmy przy świetle czołówek :)

Start z parkingu w Szczawnicy, ale chyba lepiej wystartować z Jaworek. W Jaworkach jest kilka parkingów, a startując "z trasy" nie trzeba dojeżdżać do pętli, tak jak w przypadku startu z parkingu w Szczawnicy.
Na grzbiet Prehyby wjeżdżamy zaczynając od asfaltu, poprzez szeroką wygodną szutrową drogę, a na szerokich leśnych ścieżkach kończąc. Średni kąt podjazdu na grzbiet to ok. 7%. W kilku miejscach są ruchome kamienie i 25%, więc trzeba trochę pchać, ale takich miejsc jest na podjeździe niewiele. Po drodze trzeba uważać na zjazd z szerokiej szutrowej drogi (zdjęcie), my rozmawiając przegapiliśmy ten zjazd, a raczej pod-zjazd.
Na Prehybie można zjeść małe lub większe "conieco", a potem czeka nas ok. 6 km falującego grzbietu i rozległych widoków na wszystkie strony świata. Radziejową omijamy droga biegnącą z prawej strony. Miła jazda kończy się na wysokości Małego Rogacza, gdzie zaczyna się 1.5 km-owy zjazd po ruchomych kamieniach. Kto odważny jedzie, kto mniej odważny (my :) sprowadza rower (średni spadek -14%).
Po pokonaniu zjazdu, polami i lasami zjeżdżamy do żółtego szlaku pieszego, podziwiając po drodze (o ile nie jest całkiem ciemno, jak w naszym przypadku :) piękne widoki - byłem w tym miejscu wiele razy i stwierdzam, że jest to jeden z najpiękniejszych zakątków Beskidów. Powyższe stwierdzenie nie odnosi się do błotnistej nawierzchni na tym odcinku trasy, na której trochę nas "nosiło", ale wycieczka odbyła się 11 listopada, a temperatura spadła do ok. "0". Żeby z grzbietu Radziejowej dostać się do Doliny Białej Wody trzeba zjechać ok 1.5 km trawiastą drogą (żółty szlak -14%) z pięknym widokiem (za dnia :) na Jaworki i okoliczne szczyty. Przez Dolinę Białej Wody jechaliśmy już po zmroku, ale znając to miejsce z poprzednich wycieczek zdecydowanie je polecam (prezentowane zdjęcia pochodzą z poprzedniej wycieczki rowerowej na Durbaszkę).
Po przejechaniu Doliny Białej Wody asfaltem (6.5 km -1.7%) wracamy do Szczawnicy.

Trasa przejechana na rowerze elektrycznym w towarzystwie "analoga" :) Silnik eMTB: 300W, spadek napięcia akumulatora (17.5 Ah) na trasie z 40.7V do 34.5V. Temperatura na trasie od 8 do -1 stopnia C.

Mapa Główny Szlak Beskidzki - Wołosate-Ustroń
Główny Szlak Beskidzki - Wołosate-Ustroń - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa zawiera praktyczne informacje o Głównym Szlaku Beskidzkim (GSB) – najdłuższym szlaku górskim w Polsce, prowadzącym przez niemal wszystkie pasma beskidzkie (Bieszczady, Beskid Niski, Beskid Sądecki, Gorce, Beskid Żywiecki, Beskid Śląski). Przy...