na Turbacz z Lubomierza

Dodano 6 października 2013 przez plik GPX

• Data: 5 października 2013
  • Lokalizacja: Polska, małopolskie, Lubomierz
Wspólne zdjęcie, Przełęcz Borek, 1009m n.p.m.
Widok na Koninki.
Przerwa przy górnej stacji jednoosobowego wyciągu krzesełkowego na Tobołów w Koninkach, 994m n.p.m.
Widok na Czoło Turbacza, 1259m n.p.m.
Panorama Tatr spod Schroniska PTTK na Turbaczu.
Schronisko PTTK na Turbaczu.
Nasze rowery na tle Tatr.
Ekipa wraz z rowerami.
Widok na Tatry z Przełęczy Długiej na trasie Turbacz - Jaworzyna Kamienicka.
Zaraz po zjeździe - zadowolona ekipa z pokonanej trasy ;)
W sobotę udało nam się zebrać z samego rana i wyruszyć we wspólnie zaplanowaną wcześniej trasę, której celem było zdobycie Turbacza. O 7:30 byliśmy już na Zakopiance i dwoma autami w 6 osób suneliśmy asfaltową dwupasmówką do Lubnia, gdzie odbiliśmy na Mszanę Dolną by ostatecznie dotrzeć do Lubomierza. Zaparkowaliśmy samochody na przełęczy Przysłop, 750m n.p.m. nie wiedząc, że przy wjeździe do Gorczańskiego Parku Narodowego w Lubomierz-Rzeki jest super przyszykowany parking dla turystów. Poskładaliśmy rowery, zapakowaliśmy jedzenie do plecaków i ruszyliśmy w trasę zjeżdżając asfaltową drogę kawałek w dół.

Jadąc minęliśmy parking i widząc przed sobą ścieżkę w miarę przystosowaną do jazdy rowerem pomknęliśmy nią w górę. Po chwili zorientowałem się jednak na GPSie, że wybraliśmy złą trasę, która początkowo pokrywała się z trasę zaplanowaną, ale w pewnym momencie odbijała w złym kierunku. Z racji tego, że dobrze się jechało stwierdziłem, że jedziemy dalej, jakoś trafimy na inny szlak i uda nam się wrócić na zaplanowaną trasę. Nic bardziej mylnego. Jadąc ok. 3km w górę w końcu znaleźliśmy się w miejscu, w którym droga się zwyczajnie skończyła. Próbowaliśmy powalczyć z trasą podprowadzając rowery kawałek pod górę, ale w końcu stwierdziliśmy, że wracamy z powrotem, bo to nie ma sensu. Szybko zjechaliśmy z powrotem 4km znajdując się ponownie na parkingu. Minęliśmy mostek i trafiliśmy na asfaltową drogę, która była pięknie oznaczona niebieskim szlakiem pieszym i czerwonym szlakiem rowerowym.

Jadąc z początku asfaltową drogę w końcu wjechaliśmy na drogę szutrową z nielicznymi kamieniami. Cały czas trzymaliśmy się czerwonego szlaku rowerowego. W pewnym momencie szlak czerwony się rozdzielał, jeden prowadził na Jaworzynę Kamienicką, drugi zaś na Przełęcz Borek. Trzymając się wcześniejszych planów pojechaliśmy trasą na Przełęcz Borek. Przyjemną trasą wzdłuż bardzo dobrze oznaczonego czerwonego szlaku rowerowego docieramy do przełęczy.

Po chwili przerwy i wspólnym zdjęciu ruszamy dalej...

Dalszy ciąg opisu na: http://www.time-to-bike.com/na-turbacz-z-lubomierza/

Statystyki według licznika:
- dystans: 50,12km
- czas na rowerze: 4h 10min
- średnia prędkość: 11,99m/h
- max. prędkość: 42,18km/h

Ekipa: Gruby, Kania, Mateusz, Przemo, Wojtek, Under

Mapa Beskid Makowski (Średni)
Beskid Makowski (Średni) - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Beskidu Makowskiego (zwanego także Średnim lub Myślenickim) swoim zasięgiem obejmuje także fragmenty Beskidów: Małego, Żywieckiego i Wyspowego. Najwyższym szczytem jest Mędralowa, pozostałe pasma osiągają wysokość do 700 – 800 m n.p.m. Beskid...

Mapa Podhale
Podhale - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Podhale to kraina bardzo atrakcyjna i szybko rozwijająca się dla turystyki. Mapa "Podhale" zawiera szlaki piesze, rowerowe i konne, informacje praktyczne znajdą tu także miłośnicy nart. Rok wydania 2022

Mapa Gorczański Park Narodowy
Gorczański Park Narodowy - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa szczegółowo przedstawia obszar całego Gorczańskiego Parku Narodowego wraz z enklawami. Na mapie, poza typową treścią turystyczną, zaznaczono: zasięgi lasów i borów górnoreglowych i dolnoreglowych, starodrzewia świerkowe, jodłowe i bukowe,...