Korony Beskidu Niskiego - Kamień nad Jaśliskami (5)

Dodano 26 października 2019 przez aplikację Android

widok na dawny PGR
wejście do lasu
szlak 1
tak wygląda aż do samego szczytu
Leśna kapliczka
dawny PGR
Początek i koniec trasy
parking przy gospodarstwie agroturystycznym
Góra Kamień nad Jaśliskami. Jadąc z Tylawy w stronę Bieszczad w miejscowości Jaśliska skręcamy w prawo w kierunku wsi Lipowiec. Zatrzymujemy się przed mostem na rzece Bielcza ponieważ jest tam znak "zakaz ruchu". Później się okazało, że kilka samochodów pojechało dalej, dzięki czemu mieli mniej do przejścia. My wyruszamy szlakiem żółtym, gminnym zgodnie ze wskazaniami znaków na parkingu. Najpierw idziemy polaną z której widać dawny PGR a potem wchodzimy do lasu. Szlak jest dość przyjemny, choć myślałem, że będzie gorzej. Po pewnym czasie dochodzimy do dawnych kamieniołomów, potem mijamy kapliczkę upamiętniającą poległych żołnierzy aż wreszcie dochodzimy do szczytu góry. Tam chwilę odpoczywamy i zastanawiamy się jaką wybrać drogę powrotną. Wybieramy szlak niebieski, wzdłuż granicy ze Słowacją. Ta droga jest nieco dłuższa od tej, którą przyszliśmy ale warto było ją wybrać, bo wiele ciekawych rzeczy zobaczyliśmy.

Mapa Beskid Niski
Beskid Niski - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Beskidu Niskiego wydawnictwa Compass to mapa offline na urządzenia mobilne w skali 1:50 000 prezentująca obszar Beskidu Niskiego. Zasięg mapy obejmuje tereny od Krynicy-Zdrój i Grybowa na zachodzie po Komańczę i Szczawne na wschodzie oraz...

Mapa Główny Szlak Beskidzki - Wołosate-Ustroń
Główny Szlak Beskidzki - Wołosate-Ustroń - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa zawiera praktyczne informacje o Głównym Szlaku Beskidzkim (GSB) – najdłuższym szlaku górskim w Polsce, prowadzącym przez niemal wszystkie pasma beskidzkie (Bieszczady, Beskid Niski, Beskid Sądecki, Gorce, Beskid Żywiecki, Beskid Śląski). Przy...