Diabelski Kamień, dwie wieże i Cypel Redłowski

i Skandia już dojechała!
Panorama z wieży w Kolibkach w kierunku Gdańska
Panorama z wieży w Kolibkach - Hel na horyzoncie
Sobotnia wycieczka, która miała skończyć się ogniskiem koło Gołębiewa, ale ze względu na niezbyt sprzyjającą ognisku aurę skończyła się w Tawernie Orłowskiej ;)
Jednak "nieogniskowa" pogoda spowodowała, że przejechaliśmy dużo dłuższą trasę. Od spotkania grupy na leśnym parkingu koło Gołębiewa skierowaliśmy się w kierunku Owczarni i dalej Węglową Drogą do Diabelskiego Kamienia.
Stamtąd ul. Bytowską, Spacerową, Opacką i Tatrzańską na górę Pachołek by "zaliczyć" pierwszą wieżę. Panorama ze szczytu wieży jest nie do opisania - trzeba to zobaczyć!
Z Pachołka jechaliśmy w kierunku parkingu w Gołębiewie, aby zakończyć wycieczkę, ale humory i kondycja w grupie dopisywały więc obraliśmy kierunek na drugą wieżę.
Przez Bernadowo i Rezerwat Łęgi nad Sweliną i dalej ul. Bernadowską, z której mniej więcej w połowie jej długości trzeba skręcić w lewo (obecnie drogą technologiczną po płytach drogowych) aby dotrzeć do wieży widokowej w Kolibkach. Można wierzyć lub nie, ale widok z tego punktu jest jeszcze lepszy niż z Pachołka. Mimo dość pochmurnej pogody widoczność była wspaniała - Hel jak na dłoni.
Niestety po ostatniej panoramie mój aparat w Nokii coś delikatnie trafiło i zaczął robić czarne zdjęcia.
Na tym nie koniec - zjeżdżamy do Orłowa na jakąś przekąskę (zamiast kiełbasek z ogniska). Ale po dotarciu do molo pada pomysł wjechania na szczyt cypla - nowo urządzony szlak wiedzie jak po sznurku. Trzeba tylko wiedzieć gdzie zacząć - Krzysiek wiedział!.
Drogę powrotną wzdłuż krawędzi klifu zjeżdżamy i schodzimy ... na przekąskę. Timing idealny - jak tylko zasiedliśmy zaczęło lać jak z cebra!
Po posiłku rozdzielamy się i wracamy do domów - całą drogę ul.Wielkopolską widziałem burzę, która wisiała nad Dąbrową. Jak tylko wszedłem do domu zaczęła się ulewa - szczęście do samego końca :)

Po trochę lepszej jakości panoramy zapraszam na: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.821065971317418.1073741840.100002420675089&type=3

Mapa Kaszuby Środkowe
Kaszuby Środkowe - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Kaszub obejmuje obszar Pojezierza Kaszubskiego wraz z Kaszubskim, Wdzydzkim i fragmentem Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego oraz część Borów Tucholskich. Zasięg mapy wyznaczają: Bieszkowice na północy, Zblewo na południu, Dziemiany na...

Mapa Trójmiejski Park Krajobrazowy
Trójmiejski Park Krajobrazowy - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Trójmiasta obejmuje swoim zasięgiem obszar Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego od Wejherowa przez Redę, Rumię, Gdynię, Sopot aż do Gdańska. Na mapie ujęto wszystkie informacje przydatne turyście. Podano aktualne przebiegi szlaków pieszych,...

Mapa Gdańsk. Plan miasta
Gdańsk. Plan miasta - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Na planie zaznaczono wszystkie aktualne ulice, kina, teatry, ośrodki kultury, urzędy, stacje benzynowe, noclegi, restauracje, układ komunikacji. Oprócz spisu ulic są tu ważniejsze informacje dotyczące Gdańska oraz opis ciekawych miejsc.