Dębki - Białogóra - Dębki

Wyjście nr 31 Białogóra
2010
Szlaban leśny
bardzo ciekawa, urozmaicona trasa. Rozpoczynamy z Dębek, gdzie parkujemy nasz automobil i albo bierzemy do ręki kilki do Nordic Walkingu, zabieramy buty biegowe, albo wsiadamy na rower. Ruszamy na zachód, przechodzimy przez rzeczkę Piaśnicę i wchodzimy do lasu, po czym kierujemy się leśną ścieżką w prawo i po przebyciu około 200 metrów skręcamy znów w prawo na schody. Wchodzimy nimi do góry i mijamy po prawej stronie nieczynną wieżę "Wojsk Ochrony Pogranicza", czyli niegdyś "WOP-u". Następnie kierujemy się w dół, w stronę plaży i skręcamy na drogę e lewo, która prowadzi nas wprost na plażę. Plażą kierujemy się dalej na zachód aż do wejścia numer "29 Wierzchucino", gdzie odbijamy w lewo i leśną ścieżką zataczamy łuk, prowadzący przez młodnik i lasy wydmowe. Dochodzimy znów do plaży, z której ponownie schodzimy, lecz tym razem wyjściem numer "31 Białogóra". Tam drogą prowadzącą równolegle do plaży kierujemy się w stronę Białogóry, popularnej miejscowości turystycznej. Ścieżka wychodzi na asfaltowy deptak, którym zmierzamy na południe, by po około jednym kilometrze skręcić w lewo na czerwony szlak, wiodący przez rezerwat przyrody i piękne nadmorskie lasy. Kierujemy się cały czas czerwonym szlakiem, dochodząc w pewnym momencie do rozwidlenia, gdzie znajduje się leśny paśnik i szlaban. Tu skręcamy w lewo wprost na plażę, pokonując wydmowe wzniesienie. Będąc na plaży zmierzamy na wschód wprost do Dębek, skąd zaczęliśmy wycieczkę.
Trasa ta liczy około 16km i jest bardzo atrakcyjna turystycznie. W każdej chwili można się zatrzymać, spocząć lub skorzystać z wielu miejsc przeznaczonych do biwakowania. Pokonujemy plażę, nadmorski las, pasmo wydm, oraz rezerwat przyrody.
Wasza ocena: 3.9 (10 głosów)

boulinek11
18 grudnia 2012 boulinek11 napisał:
Wycieczka z sierpnia, a wg zdjec wyglada jakby to byla koncowka pazdziernika
rewelator
8 maja 2011 rewelator napisał:
witam! Czy mógłbym wykorzystać ślad gpx do narysowania trasy w http://www.openstreetmap.org ? Z góry dziękuję