Widać, że stare budynki folwarku były adaptowane na potrzeby PGR-u
Ciekawi mnie do czego mógł służyć. Niestety nie natknąłem się na żadnego autochtona aby spytać
W rzeczce obok jakieś kamienne elementy - może z mostka a może, jak to w folwarkach bywa, gdzieś tu stał również młyn?
30 lat wystarczyło aby została ino kupa gruzu. Prawdopodobnie przebudowany na potrzeby PGR-u więc pewnie wartości historycznej większej nie miał ale zdewastowany w zastraszającym tempie. Dodatkowo mnóstwo śmieci wszelkiej maści.
Niektóre zamieszkałe, inne też powoli popadają w ruinę
ale dzwonek w kopułce sygnowany datą 1933
może nie wpisuje się w klimat dzisiejszej wycieczki ale zawsze tylko przemykałem
na placu jest ich więcej ale temat do pozwiedzania nierowerowo
Stacja to jeden z zabytków leżących na Szlaku Zabytków Techniki
Tez warto by było o niego zadbać
Ciekawi mnie ten komin po lewej jednak nie znalazłem stąd ścieżki a nie chciało mi się już wracać. Zostawię na później
Chyba nastawnie, niestety linia relacji Bytom - Wrocław na tym odcinku rozebrana w 2004r (teraz pociągi kursują inna trasa) więc nie ma już czego nastawiać. Okna jednak wymienione -byc może ktoś chciał zaadoptowac na budynek mieszkalny?
Estetyka cieszy oko, czego nie można powiedzieć o dobudowanych w bardziej współczesnych czasach częściach wiaduktów
Istniejąca jeszcze linia z Kotlarni do Zabrza Biskupic, górą prowadziła linia z gliwickich Czechowic do Zabrza Mikulczyc rozebrana w 2002r.
Linia ma być likwidowana włącznie z mostem podsadzkowym w zabrzańskich Biskupicach. Miłośnicy kolei postanowili jednak zawalczyć https://dziennikzachodni.pl/unikalny-most-podsadzkowy-wojciech-w-zabrzu-zostanie-zlikwidowany-stowarzyszenia-apeluja-o-wpisanie-go-do-rejestru-zabytkow/ar/c1-15316780. Nomen omen jest koncepcja aby po śladzie tej właśnie linii zrobić drogę rowerową łącząca Pławniowice z zabrzańską zabytkowa kopalnią Guido https://gliwice.wyborcza.pl/gliwice/7,95519,26358105,40-kilometrowa-autostrada-rowerowa-ma-polaczyc-jezioro-plawniowice.html?disableRedirects=true. I nie wiem komu kibicować. Ale chyba jest wyjście awaryjne :)
Niestety zdjęcie marnej jakości, jakiekolwiek powiększenie w telefonie traci sens. Ale ruina z prawej to młyn z XVII/XVIII, zabytek niby ale jak to u nas bywa świetnie zadbany, niestety w niedostępnym terenie. W tle zabudowania folwarku i przebudowany na potrzeby PGR-u pałac von Raczków opisywany przeze mnie tutaj https://www.traseo.pl/trasa/historycznie-po-polnocnych-obrzezach-gop
Ostatni do inwentaryzacji istniejących dworzec linii kolejowej 178 opisywanej tutaj https://www.traseo.pl/trasa/trzy-dworce-linii-178
wejścia zamurowane, może kiedys wróci do łask ale patrząc na całokształt marne szanse
Mimo, że ciągle czynny, przeznaczony do rozbiórki wraz z linia kolejową. jak będzie? Czas pokaże.
Skomentuj