Zawiercie Podzamcze i do domu

Zawiercie PKP
symboliczny grób Powstańców Styczniowych
Obok kurhan usypany w 150 rocznicę Powstania Styczniowego
żółty szlak rowerowy i czarny pieszy
Krępa Ośrodek Leśny
Góra Birów
Dziedziniec
widok na zamek z góry Birów
mury obronne
wspinacze
jaskinia
Pogoria IV
kąpielisko w Będzinie
Będzin Zamek
Starałem się żeby było jak najwięcej poza głównymi drogami. Z Zawiercia gdzie dojechałem z synem pociągiem jechaliśmy głównie żółtą trasą rowerową. Miejscami było tyle piasku ze rower trzeba prowadzić. W Podzamczu ruch jak w Rzymie. Zrezygnowaliśmy z wizyty na zamku a poszliśmy obejrzeć rekonstrukcję grodu na górze Birów oraz jaskinię u jej podnóża Obiekt jest w ostatnich latach odrestaurowany, są zabudowania na wzór tych z dawnych wieków a w nich wiele ciekawych eksponatów zarówno geologicznych jak i archeologicznych. Wstęp 5 zł. Można też kupić bilet łączony z którym można zwiedzić zarówno Birów jak i zamek.Powrót z Podzamcza możliwie krótką drogą czasami asfaltem czasami przez las a czasami drogami szutrowymi. W znacznej części były to oznakowane ścieżki rowerowe różnych kolorów. Kilka odcinków jechaliśmy jednak poza oznakowanymi ścieżkami a doradzał Google Map. Po drodze przystanek na piwo przy Pogorii IV i na obiad w KFC w Katowicach. W drodze powrotnej mieliśmy okazję zobaczyć co prawda tylko z daleka zamek w Będzinie oraz niedawno przygotowany ośrodek wypoczynkowy nad Przemszą w pobliżu zamku a także park Zielona w Dąbrowie Górniczej i Pszczelnik w Siemianowicach. Pogoda wspaniała. Wycieczka bardzo udana.

Mapa Jura Krakowsko-Częstochowska
Jura Krakowsko-Częstochowska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Jura Krakowsko-Częstochowska to wyjątkowy i niepowtarzalny region w naszym kraju. Może poszczycić się ogromną liczbą różnorodnych skał i ostańców, oplecionych siecią dróg wspinaczkowych. Jej podziemny świat tworzą tysiące jaskiń oraz grot....

Mapa Okolice Krakowa
Okolice Krakowa - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Krakowa i okolic przedstawia najważniejsze tereny rekreacyjne tego rejonu, m.in. Puszczę Niepołomicką, Dolinki Podkrakowskie i Ojcowski Park Narodowy. Obszar mapy "Okolice Krakowa" zamknięty jest przez Bochnię na wschodzie, Wadowice na...