Zalew Sosina: okrężny wokół zalewu

• Data: 11 lipca 2013
  • Lokalizacja: Polska, śląskie, Jaworzno
mini55
Okrężną trasę wokół zalewu Sosina (39) rozpoczynamy od węzła szlaków znajdującego się powyżej amfiteatru. W tym miejscu mają wspólny punkt szlaki: czarny (trasa nr 472), niebieski (trasa nr 474), zielony i czerwony (trasa nr 481). Jedziemy zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara w kierunku północnym. Wszystkie szlaki prowadzą razem. Przejeżdżamy przez parking koło motelu „Wodnik”. Szlak czarny odchodzi w lewo do ul. Bukowskiej i dalej do Szczakowej. My jedziemy kawałek dalej do miejsca, w który ma swój początek szlak niebieski (trasa nr 474), przebiega tędy również żółty szlak rowerowy (trasa nr 8). Tutaj skręcamy w prawo i zjeżdżamy w dół, drogą o bardzo zróżnicowanej nawierzchni: trylinka, żwir i grunt. Przejeżdżamy przez kładkę i drogą gruntową jedziemy północnym brzegiem zalewu. Przy kolejnej kładce z belek szlak czerwony odchodzi prosto, a nasz zielony skręca w prawo prowadząc dalej około 1200 m gruntową ścieżką nad brzegiem zalewu. Tutaj spotykamy dochodzący z lewej strony szlak czarny (trasa nr 472). Szlaki prowadzą żwirową drogą, oddaloną nieco od brzegu zalewu i znajdujących się tam ośrodków rekreacyjnych. Po dojechaniu do asfaltowej alejki skręcamy w prawo i zostawiając po lewej stronie pole namiotowe dojeżdżamy do wyjściowego węzła szlaków.
Trasę poleca
MCKiS w Jaworznie

Mapa Jura Krakowsko-Częstochowska
Jura Krakowsko-Częstochowska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Jura Krakowsko-Częstochowska to wyjątkowy i niepowtarzalny region w naszym kraju. Może poszczycić się ogromną liczbą różnorodnych skał i ostańców, oplecionych siecią dróg wspinaczkowych. Jej podziemny świat tworzą tysiące jaskiń oraz grot....

Mapa Rowerowy Szlak Orlich Gniazd
Rowerowy Szlak Orlich Gniazd - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Szlak Orlich Gniazd to „rowerowy klasyk”. Jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych szlaków rowerowych w kraju, cieszącym się ugruntowaną renomą i dużą popularnością zarówno wśród rowerzystów o sportowym zacięciu, jak i miłośników turystyki...

darwa
17 czerwca 2014 darwa napisał:
Krótka i mocno dziurawa pętelka.