Z Myślenic do Kasiny.

Restauracja
Wierzbowska Góra
Szałas
Tym razem z Myślenic ruszyłem w kierunku Beskidu Wyspowego Jako że zima tego roku jest piękna to liczyłem że w górkach nacieszę się śniegiem. I tu zaskoczenie niestety śniegu było mniej niż w domu. Dopiero od Kudłaczy było jako tako ale za Lubomirem znów malutko.
Wychodząc z Myślenic przechodzimy obok ruin zamku Myślenice, z zamku niestety nie zostało wiele ale całkiem ładnie szlak czerwony przechodzi koło nich. Idziemy mozolnie pod górę coraz wyżej podejście mimo długości bardzo przyjemne w końcu wychodzimy na Uklejną. Teraz to już przyjemny spacerek nawet się nie obejżałem a tu Polana Kudłacze, na której jest małe ale bardzo urokliwe schronisko PTTK. Gorąca kawa i mała przekąska i żegnamy się z nim. Dalej szlak idzie delikatnie pod górę aż do Lubomira gdzie na szczycie znajduje się obserwatorium astronomiczne. Pogoda dopisuje słonko mile grzeje. Schodzimy do Przełęczy Jaworzyce i ruszamy dalej w górę spokojnie na Wierzbanowską Górę na której jest ładny szałas który nadaje się do noclegu. Widoki na prawą stroną dominuje Lubogoszcz, który obchodzimy by u jego stóp zameldować się w Kasinie Wielkiej. Z Wierzbowskiej góry schodzimy do przełęczy Wielkie Drogi i idąc dalej wchodzimy na Szklarnię i Dzielec . Uff teraz to już tylko zejście do Kasiny. Po drodze mijamy już nieczynną stacje PKP. Miła przechadzka jak na początek roku niezbyt wymagająca ale bardzo ciekawa polecam.

Mapa Beskid Żywiecki
Beskid Żywiecki - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Beskidu Żywieckiego, z Babiogórskim Parkiem Narodowym i najwyższym szczytem - Babią Górą (1725 m n.p.m.). Na mapie znajduje się część Beskidu Śląskiego - sięgając na zachodzie po miejscowości Istebna i Jaworzynka, czyli miejsce styku granic...

Mapa Beskid Wyspowy
Beskid Wyspowy - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa w wersji elektronicznej, którą można otworzyć jako jeden z podkłądów offline w aplikacji mobilnej Traseo. Mapa wydawnictwa compass obejmuje zasięgiem Beskid Wyspowy oraz Pogórze Wiśnickie i wschodnią część Pogórza Wielickiego. Od północy...