Wycieczka po WTR + gotowych odcinkach EV11 w Świętokrzyskim

Dodano 3 maja 2020 przez plik GPX
Wycieczka po WTR + gotowych odcinkach EV11 w Świętokrzyskim
  • Opis
  • Mapa
  • Punkty

Kod trasy

170553
Pobierz trasę w aplikacji
Wpisz kod w wyszukiwarce

Informacje

  • Rodzaj aktywności: Rower szosowy
  • Stopień trudności: Łatwy
  • Gwiazdki:  3.7
  • Dystans: 131 km
  • Przewyższenie: 126,13 m
  • Suma podejść: 1 106,66 m
  • Suma zejść: 1 105,96 m
971814
95584261_1000713850324143_2351060162912976896_o
1081234
DSC01008
1081235
IMG_20200925_112906_802
1081236
GOPR0659
1081237
20200924_173503_HDR
1081238
20200924_171810_HDR
1081239
DSC00890
1081240
20200924_164431_HDR
1081241
DSC01041
1081242
20200924_160153_HDR
1081243
20200924_153051
1081244
DSC01073
1081245
20200913_182524_HDR
1081246
20200924_153953_HDR
1081247
20200924_144043_HDR
1081248
20200913_171137
1081249
20200913_181028_HDR
1081250
20200913_165622
1081251
20200913_164022_HDR
1110734
vlcsnap-2020-12-16-17h30m10s317
1110735
DSC00097
1110736
DSC00082
1110737
DSC00062
Aktualizacja śladu: wrzesień 2023 r.

Propozycja wycieczki rowerowej po małopolski odcinku Wiślanej Trasy Rowerowej oraz tym co wybudowano już w ramach przyszłej trasy EuroVelo11 z Kościelca/Lekszyc do Wiślicy, czyli w województwie świętokrzyskim

Jak ktoś śledził profil fb.com/velomalopolska, ten pewnie zauważył, że często i gęsto wrzucałem tam w 2020 roku relacje z budowanego świętokrzyskiego odcinka trasy EuroVelo11 między Lekszycami a Wiślicą. Skąd to zainteresowanie? Poza tym, że jest to genialny kawałek 36 km nowej “rowerówki” wybudowanej w śladzie dawnej kolejki wąskotorowej, to będzie miało to też (oby wkrótce) kontynuację zarówno w stronę Krakowa (kolejne 35 km). Planowana jest też kontynuacja tej trasy dalej do Pińczowem (30 km), a w dalszej przyszłości nawet do Kielc. Mi wizja takiej 100 km trasy rowerowej łączącej rowerowo stolicę Małopolski z Ponidziem, wykorzystującej przebiegi historycznych torowisk bardzo się podoba i nie mogę się nią doczekać, aż będzie można po tym przejechać!

Zanim to jednak nastąpi, to minie pewno parę lat, natomiast ta propozycja ma pokazać jak można to przejechać na JUŻ i połączyć w idealną pętle rowerową łączącą oba województwa. Oprócz gotowych dróg rowerowych wybudowanych w ramach małopolskiej Wiślanej Trasy Rowerowej i EuroVelo 11, wykorzystuje też nowy most drogowy (z częścią rowerową), jaki połączył w grudniu 2020 r. Borusową z Nowym Korczynem. Odcinki bez infrastruktury rowerowej, czyli ok. 15-sto kilometrowe łączniki Nowy Korczyn – Koniecmosty oraz Kościelec – Ispina pojedziemy po zwykłych drogach z ruchem samochodowy, w większości o niewielkim natężeniu, więc weźcie to pod uwagę podczas planowania wycieczki. Przejeździłem to parę razy w poszukiwaniu najlepszych wariantów dla tych łączników i myślę, że podane propozycje są nie tylko optymalne, ale również bardzo malownicze, bo prowadzę m.in. przez stawy w Pławowicach czy Górkach.

Z uwag “technicznych”.

- Cała propozycja wycieczki jest do przejechania nawet na rowerze szosowym. Rekomenduję ją nawet początkującym, choć parę łagodnych wzniesień też się trafi, głównie w świętokrzyskim, gdzie ślad kolejki łagodnie meandruje pomiędzy wzniesieniami.

- Zamiast pętli można też pokombinować z pociągiem i np. podjechać pociągiem do stacji Bogumiłowice skąd już po VeloDunajec do Wietrzychowic, promem przez Dunajec i dalej Wiślaną Trasą Rowerową do tego nowego mostu Borusowa - Nowy Korczyn. Po przejechaniu części ‘świętokrzyskiej” i powrotu mostem w Ispini na Wiślaną Trasę Rowerową, jedziemy tą trasą już do Krakowa. Na tym odcinku WTR poprowadzona jest w większości wałami wiślanymi, tylko 6 km przed Krakowem musimy jeszcze objazdowo zjechać na zwykłe drogi. GPX “objazdowe” obu tras znajdziecie pod linkami tras. Taki wariant to ok. 150 km, a można to też sobie urozmaicić i z VeloDunajec odbić ciut wcześniej i przejechać sobie przez Zalipie (polecam w tym celu prom w Nieszawie).

- Na trasie wartym odwiedzenia jest np. Nowy Korczyn ze starą synagogą i przystanią na Nidzie, czy Wiślica, jako historyczna kolebka państwa Wiślan. Ogólnie całe te tereny Ponidzia są warte głębszej, rowerowej eksploracji. Na chwile obecną polecam to tym co lubią gravelową przygodę brzegami Nidy lub falujące drogi przez malownicze ‘tapety windows”, tfu pola.

- Gdyby ktoś chciał rozwinąć sobie ten pomysł na wycieczkę rowerową z Krakowa do Kielc w oczekiwaniu na budowę całej trasy EV11 między tymi miastami, to tu pomysł na prawdopodobnie "najbardziej płaski wariant szosowej jazdy Kraków - Kielce"

- Asfalt 100%, ślad biegnie już po nowym moście nad Wisła, który został oddany do użytku w grudniu 2020 r.

autor: Jarek Tarański, www.velomalopolska.pl
Mapa zbiorcza: www.bit.ly/velomalopolska

Na tej trasie przyda Ci się mapa dostępna w naszej aplikacji

Mapa Okolice Krakowa
Okolice Krakowa - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Krakowa i okolic przedstawia najważniejsze tereny rekreacyjne tego rejonu, m.in. Puszczę Niepołomicką, Dolinki Podkrakowskie i Ojcowski Park Narodowy. Obszar mapy "Okolice Krakowa" zamknięty jest przez Bochnię na wschodzie, Wadowice na...

Mapa Czechy i Słowacja – mapa samochodowa
Czechy i Słowacja – mapa samochodowa - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa samochodowa Słowacji i Czech zawiera: aktualną sieć autostrad, dróg ekspresowych i głównych, z podziałem na dwupasmowe i jednopasmowe; drogi w budowie, numerację dróg oraz kilometraż. Na mapie zaznaczono: przejścia graniczne, Autostradowe...

Mapa Małopolska na rowerze
Małopolska na rowerze - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia sieć zrealizowanych do tej pory (VII 2020) tras rowerowych: - z projektu VeloMałopolska; - Szlak wokół Tatr (część polska); - inne szlaki rowerowe (lokalne terenowe, szlak Orlich Gniazd, Green Velo, Szlak karpacki).  ...

brak wystarczającej ilości ocen

Skomentuj

Zaloguj się, aby komentować i oceniać trasy
Moja mapa 0

Dbamy o Twoją prywatność

W celu zapewnienia naszym użytkownikom usług na możliwie najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika nasze aplikacje korzystają z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych.

Kliknięcie w przycisk "Akceptuję", oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych zgodnie z powyższym opisem. Dokładne zasady zostały opisane w naszej Polityce Prywatności.