Wokół stawu osadowego Gilów

Dodano 21 maja 2013 przez plik GPX

Staw osad Gilow 2
Staw osad Gilow 1
Staw osad Gilow 3
Zelazny Most-palac_3
Pętla wokół stawu osadowego Gilów
Długość trasy 23 km. Różnica poziomów od 135 do 200 m n.p.m.
Trasa jest ciekawa, ale niezbyt długa. Opis trasy rozpoczynamy na skrzyżowaniu ulicy prezydenta Lecha Kaczyńskiego z ulicą Hutniczą. Jedziemy ścieżką rowerową w dół ulicy Hutniczej (na północny-wschód). Przejeżdżamy tunelem pod torem kolejowym i kierujemy się skosem w lewo do stacji benzynowej. Dalej wzdłuż ogrodzenia Zakładów Górniczych Lubin do przejścia podziemnego. Przejściem przechodzimy na drugą stronę drogi szybkiego ruchu. Przy salonie Volkswagena w dół do rozjazdu dróg. Nasza trasa biegnie w prawo pod lekką górkę. Jedziemy asfaltem do lasu. Na ostrym zakręcie asfaltu w prawo my wjeżdżamy w las (na wprost.). Początkowo jedziemy na północ, by później skierować się na północny-zachód. Lasem do szosy biegnącej od wcześniej wspomnianej drogi szybkiego ruchu do Rynarcic. Przeskakujemy na drugą stronę szosy. I znowu zagłębiamy się w las zmieniając kierunek jazdy na północno-północno-wschodni. Jedziemy drogą zbudowaną z płyt betonowych. Wzdłuż drogi biegnie rurociąg. W ten sposób docieramy do wsi Żelazny Most. Wjeżdżamy na szosę w lewo (na zachód). Jedziemy szosą przez wieś mijając po drodze leżący na wzgórzu po lewej ręce kościół świętej Barbary. Można podjechać do tego kościoła. Mijamy wieś i za wsią, w lesie znajdujemy drogę leśną nr 29. Zjeżdżamy w tę drogę w lewo (na zachód). I jedziemy do dużego skrzyżowania dużych dróg leśnych, gdzie skręcamy w lewo (na południowy-wschód). Podążamy mając po lewej ręce wał stawu osadowego. Droga powoli zmienia kierunek na wschodni, a przy krańcu stawu osadowego nawet na północno-wschodni. Docieramy do szosy biegnącej od drogi szybkiego ruchu do Rynarcic zamykając w ten sposób pętlę wokół osadnika.
Zbiornik Gilów jest zrekultywowanym stary zbiornikiem osadów poflotacyjnych. Na wierzchu, które jest płaskowyżem, znajduje się kilka stawków, niektóre są okresowe. Krajobraz jest tam prawie pustynny. Na stawach koczuje wiele ptaków. Przy wschodniej krawędzi osadnika spotkałem kiedyś dwa muflony. Przy tworzeniu stawu osadowego zniknęły wioski Gilów i Lubiński Las (zostało tylko jedno domostwo). Wokół znajdują się jednak bardzo piękne lasy.
Paweł Niewodniczański
www.lubinskietrasyrowerowe.pl
www.ziemialubinska.pl

Mapa Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych
Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Wybrać około 100 atrakcji z tego regionu to niezwykle trudne zadanie. Miejsc szczególnych, wartych odwiedzenia jest tutaj znacznie więcej. Subiektywnego wyboru dokonał – opierając się na doświadczeniu jako pilota wycieczek, przewodnika...

Mapa Ziemia Lubuska
Ziemia Lubuska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa krajoznawcza województwa lubuskiego z wyszczególnionymi atrakcjami turystycznymi. Na mapie umieszczono grafiki atrakcji turystycznych.

Mapa Dolina Odry. Kraina Łęgów Odrzańskich
Dolina Odry. Kraina Łęgów Odrzańskich - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Aktualizowana w terenie mapa Krainy Łęgów Odrzańskiech obejmuje obszar od Wrocławia do Głogowa. Osią mapy jest rzeka Odra. Na mapie umieszczono aktualne szlaki piesze i rowerowe.

Wasza ocena: 3.0 (2 głosy)

boulinek11
23 maja 2013 boulinek11 napisał:
Zapowiada sie trasa na bardzo spokojna, i wypoczynkowa.