Włóczykije Pojezierza Krzęcin "Wężnik"

Dodano 4 lutego 2014 przez plik GPX
Włóczykije Pojezierza Krzęcin

• Rodzaj aktywności: Nordic Walking
  • Lokalizacja: Polska, zachodniopomorskie, Krzęcin
Początek ścieżki, parking
1) Początek ścieżki, parking nad jeziorem Czyste.
Jezioro Żeńskie
3) Droga wzdłuż Jeziora Żeńskiego.
Skrzyżowanie leśne
4) Dotychczasową drogę przecina ukosem droga gruntowa, przychodząca z tyłu, z lewej. Właśnie nią prowadzi trasa, dalej w prawo, łagodnie pod górę. Z prawej starszy las z lewej młody, może miejscami poręba.
Rozdroże na skraju lasu
5) Drogą leśną dochodzimy do rozdroża. Wystarcza tylko kilkanaście kroków, by się przekonać, że nasza droga wyszłaby na pola, to już widać. Zostawiamy ją i podążamy rozwidleniem w lewo.
Droga Wężnik - Żeńsko
6) Dochodzimy po kilku minutach do drogi leśnej utwardzonej, żużlowej. To droga z Żeńska do Granowa, przez Wężnik. Skręcamy w lewo, na południowy zachód, w stronę Wężnika, do którego pozostało około 500 metrów.
7) Gdy spojrzeć w prawo w tył, można zobaczyć, jak wygląda zimą droga z Wężnika do Żeńska. Jednak idziemy w lewo, do Wężnika.
Leśniczówka Wężnik
8) Przy skrzyżowaniu dróg leśnych (pod kątem prostym) stoi leśniczówka Wężnik.
Śródleśna łąka Wężnik
9) Koło leśniczówki Wężnik skręcamy w lewo, wedługo drogowskazu wymalowanego na słupie betonowym jest to kierunek Bierzwnik. Droga na południowy wschód. Za łąką towarzyszy las, opadający w dolinę rzeczki, Małej Iny. Wkrótce łąka skończy się i droga będzie wiodła wyłącznie lasem.
Leśny znak "W"
10) Przez dłuższy czas nie ma na drodze szczególnych punktów, ale na drzewach spotykamy znak "W"
Potrójne rozstaje
11) "Rotrojenie" drogi. Z prawej szlaban leśny, w lewo do jeziora Żeńsko. Idziemy dotychczasową drogą, prosto, środkiem. Teraz podążamy drogą którą już szliśmy wcześniej. Droga prowadzi nas do punktu wyjścia znad jeziora Czystego, coraz bliżej. Wkrótce koniec wędrówki.
Widok na Jezioro Żeńskie
2) Z wysokiej drogi widok na Jezioro Żeńskie. W słoneczny dzień olchy rzucają na lód długie cienie. Tego nie zobaczymy latem, bo zimowe pustki zapełnią liście.
Widok ze wzgórza na jezioro Czyste
12) Poza szlakiem widok ze wzgórza na jezioro Czyste od zachodu na południowy wschód.
Pętla przez leśne tereny na wschód od Krzęcina, do Wężnika i powrót nieco inną drogą.