Wilkszyn MTB trasa nr 2

Dodano 13 kwietnia 2019 przez plik GPX

• Lokalizacja: Wilkszyn
Prezentujemy drugą propozycję ciekawej trasy rowerowej wokół Wilkszyna. Tym razem trasa dłuższa ok. 28km, do pokonania (bez dłuższych postoi) w ok. 2-2,5 godz. Trasa ta w 85 proc. omija drogi asfaltowe, a w 99 proc. ruchliwe drogi samochodowe. Prowadzi po drogach polnych, wałem przeciwpowodziowym Bystrzycy i Odry, po wąskich leśnych ścieżkach (tzw. naturalne single).
Trasę tę najlepiej pokonywać rowerem górskim MTB na szerokich oponach 2,0″. Jest to trasa naturalna. W zależności od warunków pogodowych miejscami zdarzają się odcinki grząskie i koleiny. W suchych warunkach jest do pokonania na rowerze trekingowym. Nie jest to trasa oficjalna, dlatego nie jest oznakowana. Aby się nie zgubić, można pobrać plik GPS z serwisu Traseo lub na smartphone otworzyć trasę za pomocą aplikacji Traseo (można także wydrukować). Poniżej prezentujemy opis trasy, mapę oraz film z najciekawszymi miejscami z trasy.
Zaczynamy w Wilkszynie przy Orliku, skręcamy w lewo w ulicę Leśną i po 300 m ponownie w lewo w ulicę Krótką. Dojeżdżamy do szosy 336, gdzie skręcamy w prawo. Drogą jedziemy tylko 300m (jeżeli jedziecie z dziećmi najlepiej wybrać chodnik), następnie skręcamy w lewo w ul. Miłoszyńską. Przed nami 2 km asfaltu z małym ruchem samochodowym, dobrego na rozgrzewkę. W Miłoszynie w prawo w starą drogę, po 1km w lewo w drogę polną i po 300m znajdziemy się na wale Bystrzycy. Tu zaczyna się ciekawsza cześć trasy. Wałem prowadzi wąska ścieżka, jedziemy wzdłuż lasu z widokiem na pola. Po 1,4km dojedziemy do oczyszczalni ścieków Janówek, przecinamy drogę główną. Nie pojedziemy jednak wałem, gdyż smród z oczyszczalni nie zachęca do jazdy. Pojedziemy dołem bliżej Bystrzycy, potem Odry, drogą przez las i rozlewisko, tutaj smród nie jest tak uciążliwy. Po 2km dojeżdżamy do wybetonowanego brzegu Odry, gdzie skręcamy w lewo i po 100m w prawo.
Tu zaczyna się najbardziej atrakcyjna część trasy, 3,5km wąskiej ścieżki wydeptanej przez wędkarzy, wzdłuż Odry. Dużo zakrętów, miejscami bardzo kręto, ostro w dół i do góry. Można poczuć klimat starej puszczy, powalone drzewa porośnięte przez mech, pod jednym z nich trzeba nawet przejechać. Ścieżka jest w pełni przejezdna, przy szybszej jeździe zaczyna się zabawa. Zerknijcie na poniższy filmik, zobaczycie jak fajnie. Rowerzyści, którzy nie mają wprawy jazdy po takich krętych, wąskich ścieżkach mogą wybrać objazd wałem Odry.
Po 3,5 km wyjeżdżamy na wał, singiel idzie wprawdzie dalej ale po kilkuset metrach wyjeżdża z lasu i droga staje się nieprzejezdna. W tym miejscu nie ma co żałować, że singiel się skończył, gdyż będziemy nim wracać. Po 4 km jazdy wałem z widokiem na rzekę, dojeżdżamy od Prężyc, zalewu na Odrze. To miejsce docelowe naszej trasy. Bardzo ładne miejsce nad wodą, idealne na dłuższy piknik. Niestety nie ma sklepu, baru, trzeba wykorzystać własne zapasy z plecaka.
Powrót w większości trasą, którą jechaliśmy. Po 4km zjeżdżamy z wału na singiel. Trasa niby ta sama, ale jadąc w stronę przeciwną jakby coś nowego. Możemy oczywiście objechać ten odcinek wałem. Jak skończy się singiel wrócimy do Miłoszyna krótszą drogą. Nie skręcamy w lewo na rozlewisko Odry, tylko w prawo w kierunku Janówka i ul. Janowskiej. Po 800m skręcamy w prawo na wał, z którego po kolejnych 800m zjeżdżamy w lewo w kierunku Miłoszyna. Po 1 km dojedziemy do Miłoszyna, a którego wracamy do miejsca startu tą samą drogą, którą przyjechaliśmy.
Jeżeli powyższy opis nie zachęcił Cię do wyjścia na rower i pokonania tej trasy, zapraszamy do oglądnięcia filmu z najciekawszymi miejscami trasy https://youtu.be/ahbVUERVPes