Warszawa wzdłuż Wisły od Siekierkowskiego do Północnego

Stadion Narodowy
20190508_131532_resized26
widok z mostu północnego
Start i meta na Gocławiu na wysokości ul. Fieldorfa. Przejeżdżamy na lewą stronę rzeki mostem Siekierkowskim i zalej do ul. Czerniakowskiej. Skręcamy w prawo i cały czas jedziemy ścieżką rowerową wzdłuż Wisły. Po drodze mijamy wszystkie mosty które są po naszej prawej stronie. Po lewej przed mostem Łazienkowskim mijamy stadion Legii. Za mostem Poniatowskiego wyłania się okazały widok na Stadion Narodowy oraz plażę Poniatówkę. Przy moście Świętokrzyskim nie sposób nie zauważyć pomnika Syrenki warszawskiej. Za mostem Śląsko-Dąbrowskim o lewej stronie piękny widok na Zamek Królewski i zabudowania Starego Miasta. Następnie Park Fontan i widok na zabudowania Nowego Miasta na skarpie. Mijając most Gdański po lewej stronie widać ceglane mury Cytadeli warszawskiej. Następnie do samego mostu Marii Skłodowskiej Curie jedziemy ścieżką wśród bujnej wiślanej roślinności. Przy przeprawie mostem na drugą stronę rzeki musimy skręcić w lewo aby dojechać do ułożonej z kostki brukowej ścieżki. Ścieżka prowadzi przez kanał Żerański i na tyły żerańskiej elektrociepłowni. Za mostem Grota Roweckiego ścieżka zmienia się w polną utwardzoną trasę jadąc można podziwiać dziką naturę Wiślańskiego prawego brzegu. Osobiście spotkałem trzy piękne kolorowe bażanty. Jadąc wzdłuż ścieżki widzimy piękny widok na lewy brzeg Wisły, a pod mostami możemy podziwiać piękne graffiti znajdujące się na filarach mostów. W pewnym momencie po lewej stronie ukazuje nam się olbrzymia korona stadionu narodowego. Trasę kończymy przy ulicy Fieldorfa.