VI Lubelski Rajd Rowerowy - Centralny Szlak Rowerowy Roztocza

Zakończenie rajdu 1 godzinny postój
VI LUBELSKI RAJD ROWEROWY – Centralny Szlak Rowerowy Roztocza

ZWIERZYNIEC – JÓZEFÓW – SUSIEC

Data imprezy: 29 sierpnia 2020r.

Zbiórka i start rajdu planowany jest w parku Zwierzyńczyk w Zwierzyńcu, przy ul. A. Wachniewskiej. Przejazd rozpoczyna się drogą gminną nr 110803 L (ul. A. Wachniewskiej), oraz drogą powiatową
nr 2947L (ul. Browarna, ul Plażowa). Następnie przy Stawach Echo rajd kontynuuje jazdę drogą leśną na szlaku rowerowym Green Velo. Jadąc szlakiem Green Velo po przejechaniu około 5 kilometrów rajd dojeżdża do Florianki – Stajennej Hodowli Koników Polskich, gdzie planowany jest 20-minutowy postój. Po wznowieniu jazdy rajd kontynuuję trasę wzdłuż szlaku Green Velo drogą leśną około 4,5 km w stronę Górecka Starego, w którym po przecięciu Drogi Powiatowej nr 2919L rajd podąża drogą powiatową numer nr 2946L, a następnie drogą gminną nr 114942L przez około 3100 metrów w kierunku kapliczki na wodzie w Górecku Kościelnym, gdzie planowany jest 20-minutowy postój. Po wznowieniu jazdy rajd powraca drogą gminną 114942L a następnie drogą powiatową nr 2946L do skrzyżowania w Górecku Starym, gdzie skręca w prawo. Od tego momentu peleton jedzie wzdłuż Centralnego Szlaku Rowerowego Roztocza, podążając drogą nr 2919L w stronę Józefowa, przez Brzeziny i Tarnowolę do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 853. Kontynuując jazdę Centralnym Szlakiem Rowerowym Roztocza w okolicy zalewu w Józefowe rajd skręca w lewo i jedzie pomiędzy zbiornikami wodnymi do drogi gminnej nr 115087L (ul. Słoneczna), a następnie drogą gminną nr 109464L (ul. Źródlana). Na skrzyżowaniu peleton skręca w prawo w drogę powiatową nr 2950L (ul. Leśna, Bartoszewskiego, Górnicza). Przejeżdżając ulicą Górniczą skręca w prawo w drogę gminną nr 109472L (ulicę Kamienna, ul. Rzeczpospolitej Józefowskiej) w kierunku kamieniołomu Babia Dolina, gdzie zaplanowany jest 20-minutowy postój. Po wznowieniu jazdy rajd powraca drogę gminną nr 109472L (ulicą Kamienna, ul. Rzeczpospolitej Józefowskiej) do ulicy Górniczej i kontynuuję jazdę drogą powiatową nr 2950L w kierunku Hamerni przez 5,1 km. W Hamerni na skrzyżowaniu drogi powiatowej nr 2950L z drogą powiatową nr 2952L (ulicą Siedliska) rajd kontynuuję jazdę prosto przez 1,5 km wjeżdżając na drogę szutrową przez las w kierunku miejscowości Nowiny. W Nowinach peleton skręca w lewo w drogę powiatową nr 3549L w stronę Majdanu Sopockiego I, a następnie na skrzyżowaniu w Majdanie Sopockim I skręca w lewo i drogą leśną (niebieski szlak) dojeżdża do tamy nad Zalewem Majdan Sopocki.

Nad tamą przy zalewie w Majdanie Sopockim II planowany jest kolejny 20-minutowy postój.
Po wznowieniu jazdy peleton skręca w prawo objeżdżając Zalew, dojeżdża do drogi gminnej nr 111712L i podąża w kierunku miejscowości Oseredek. Na skrzyżowaniu drogi gminnej nr 111712L oraz drogi powiatowej nr 2952L rajd kieruje się w lewo drogą powiatową nr 2952L w stronę Suśca. W Suścu na skrzyżowaniu drogi powiatowej 2952L z drogą gminną nr 1117111L (ul. Leśną) i drogą powiatową nr 3546L peleton skręca w prawo w drogę powiatową nr 3546L. Następnie
na skrzyżowaniu za rzeką Tanew peleton skręca w prawo w drogę dojazdową - atrakcyjną krajobrazowo prowadzącą w kierunku Rezerwatu Nad Tanwią gdzie zaplanowane jest zakończenie rajdu – posiłek oraz konkursy z nagrodami dla uczestników. Całość potrwa około 1 godziny.

Mapa Roztocze
Roztocze - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna Roztocza prezentuje uroki wschodniego zakątka Polski. Roztocze jest terenem wyżynnym, o silnym zalesieniu, poprzecinanym malowniczymi rzekami. Na obszarze tym położony jest Roztoczański Park Krajobrazowy oraz wiele miast o wysokiej...

Mapa Roztocze Wschodnie, Ziemia Lubaczowska, okolice Jarosławia
Roztocze Wschodnie, Ziemia Lubaczowska, okolice Jarosławia - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia region geograficzny w południowo-wschodniej Polsce. Sięga od Jarosławia po Korczowę na południu (cała autostrada A4) aż po Bełżec i Susiec na północy. Prezentuje niezwykle atrakcyjny turystycznie, choć wciąż mało popularny i...

Mapa Rowerem po Roztoczu
Rowerem po Roztoczu - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

"Rowerem po Roztoczu" to mapa jednego z najbardziej zielonych obszarów Polski - Roztocze, bo o nim mowa, to kraina geograficzna łącząca Wyżynę Lubelską z Podolem. To właśnie tutaj utworzono Roztoczański Park Narodowy, aby chronić cenne dziedzictwo...