Trasa rowerowa nr 1 - Jaworzyna Krynicka

800x0px_Skan15
DROGA ROWEROWA NR 1

Długość 5 km
Czas przejazdu rowerem: ok. 1 godz. (pieszo: 2 godz.)

Mijamy stację dolnę kolejki gondolowej. Jedziemy w kierunku drogi na szczyt. Jest to droga dolinowa, wybudowana przed II wojną światową. Tą trasą dowozi się zaopatrzenie do schroniska, z drogi korzystają też „goprowcy” i leśnicy.

Od dolnej stacji kolejki podążamy drogą. Po pokonaniu 500 m mijamy ujęcie wody pitnej dla Krynicy. 400 m dalej po prawej stronie widoczna jest trasa narciarska nr 5.

Po przejechaniu od tego miejsca 1000 m docieramy do skrzyżowania dróg, my oczywiście kierujemy się pod górę. Po pokonaniu następnego kilometra nadal podążamy na wprost mijając drogę skręcającą w prawo. Po przejechaniu następnych 700 m dołącza do nas droga stokowa, skręcamy w prawo, jeszcze tylko 1000 m i podjeżdżamy pod schronisko. 300 m dalej jest droga przekracza nartostradę nr 1, z tego miejsca już widać szczyt Jaworzyny.
----
Bardziej leniwi mogą wywieść rowery na szczyt Jaworzyny Krynickiej (1114 m.n.p.m) kolejką gondolową i zjechać wyżej opisana trasą na dół. Pamiętajmy o ubraniu kasku ochronnego.

--------------
Szczegóły:
Trasę poleca
Kolej Gondolowa Jaworzyna Krynicka S.A.

Mapa Beskid Sądecki i Pieniny
Beskid Sądecki i Pieniny - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna Beskidu Sądeckiego obejmuje obszar zamknięty przez dolinę Dunajca na północnym zachodzie oraz Krynicę, Tylicz i Muszynkę na południowym wschodzie. Zawiera też obszar Małych Pienin, Pieninek, Gór Grzybowskich oraz część Pienin...

Mapa Beskid Niski
Beskid Niski - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna "Beskid Niski" zamyka się w granicach wyznaczonych przez Krynicę i Grybów na zachodzie, Szczawne i Komańczę na wschodzie, Gorlice na północy oraz Krynicę i część Słowacji na południu. Wydanie 14, 2017

Mapa Pieniny i Magura Spiska
Pieniny i Magura Spiska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia słowacką część Pienin i Spiską Magurę. Sięga na południe do miejscowości Biała Spiska, na zachodzie obejmuje Zdziar, na wschodzie sięga okolic Ruskiej Woli nad Popradem, od północy obszar mapy ogranicza granica...