Trasa dookoła Góry Chrobrego

• Data: 28 lipca 2010
  • Lokalizacja: Polska, opolskie, Głuchołazy
1 (2).png
Ścieżka żółtym szlakiem prowadząca do granicy z Czechami..
1 (3)_resize.png
Chatka Myśliwska
1 (4).png
Widok na Kopę Biskupią (890 m.n.p.m.)
1 (5).png
Widok na droge prowadzącą z Podlesia do Głuchołaz oraz do Zlatych Hor w Czechach.
Malownicza ścieżka prowadząca wzdłuż granicy z Czechami do Podlesia.
Trasa prowadzi dookoła Parku Krajobrazowego Gór Opawskich - Przedniej Kopy (Góry Chrobrego 495 m.n.p.m.). Rozległe panoramy, malownicze przełomy rzek i potoków, ciekawe skały oraz unikatowe pozostałości górnictwa złota. Góry Opawskie to oaza ciszy i spokoju zwana często Perłą Ziemi Opolskiej. Początek trasy znajduje się na parkingu przy Chatce Myśliwskiej ul. Gen. Andersa. Kierujemy się na żółty szlak gdzie na początku napotykamy Sztolnię Cygańską. Podążamy dalej wzdłuż żółtego szlaku, aż do Rezerwatu nad Białką. Przemieszczamy się żółtym szlakiem tzw. leśną półką wznoszącą się nad rzeką Białą Głuchołaską. Na drodze napotykamy liczne strumienie tzw. dawne płuczki, w których wypłukiwano złoto. Szlak żółty skręca w lewo do góry my kierujemy się dalej prosto do granicy. Ścieżką wzdłuż granicy do miejscowości Podlesie, dalej drogą asfaltową w kierunku Głuchołaz, mijamy Kościół św. Jerzego w Podlesiu skąd widzimy piękną panoramę Czeskiego pasma Jeseniki. Na końcu lasu skręcamy w lewo na drogę rowerową. Ścieżką tą poruszamy się , aż do żółtego szlaku, który następnie łączy się z niebieskim na Drodze Krzyżowej. W dół Drogą Krzyżową w dół mijamy po prawej stronie amfiteatr "Muszla", Gościniec pod Bukiem, fontannę Amorek i skręcamy w lewo promenadą wzdłuż rzeki Biała gdzie napotykamy most kolejowy oraz wiszącą kładkę, Sztolnię Bialską i źródełko Żegnalka. Zmierzamy do miejsca startu na parking do Chatki Myśliwskiej.

Mapa Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych
Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Wybrać około 100 atrakcji z tego regionu to niezwykle trudne zadanie. Miejsc szczególnych, wartych odwiedzenia jest tutaj znacznie więcej. Subiektywnego wyboru dokonał – opierając się na doświadczeniu jako pilota wycieczek, przewodnika...

Mapa {Galileos} Biskupia Kopa
{Galileos} Biskupia Kopa - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Biskupiej Kopy i obszaru całych Gór Opawskich, zarówno po stronie polskiej jak i czeskiej. Na mapie jest Góra parkowa, Biskupia Kopa, Góra Poprzeczna oraz obszar wokół Dzikowca. Mapa posiada aktualny przebieg tras turystycznych pieszych z...

Wasza ocena: 3.2 (11 głosów)

adria
18 maja 2011 adria napisał:
Bardzo przyjemna trasa, crossowa, ale bez morderczych podbiegów. Trzeba uważać by nie zgubić scieżki wzdłuż granicy bo jest mało widoczna i gdyby nie dawne oznakowanie granicy miałabym trudności z jej odnalezieniem, podobnie zresztą jak ze skrętem w lewo na drogę rowerową. Tu oznaczenia skrętu brak, jednak ściana lasu jest dobrym punktem orientacyjnym. Piękne widoki i wspaniałe wrażenia. Dziękuję za trasę i polecam :-)