Stronie Śląskie-Wieś - Kletno - Janowiec - Stronie Śląskie-Wieś

Tu opuszczamy znakowany szlak
81946
Janowiec
Trasę rozpoczynamy w Stroniu Śląskim-Wieś. Początkowo idziemy pięknymi łąkami. Na wysokości nowo budowanego stopnia wodnego w Starej Morawie schodzimy do widocznej z góry szosy i łączymy się ze znakami żółtymi. Dalej szosą, aż do zbiornika wodnego, za którym skręcamy w prawo w polną drogę. Po drodze mijamy ogród japoński i Galerię Wapiennik "Stary Kamień". Droga prowadzi nas wprost do Kletna. Na krzyżówce odłączmy się od znaków - my skręcamy w prawo. Warto jednak zboczyć na chwilę z naszej trasy, aby 10 minut dalej znaleźć się w "Villi pod Jaskinią" - pensjonat i restauracja, gdzie serwują świetne pstrągi wyławiane z basenu na zamówienie.
My jednak wracamy do naszej krzyżówki - idąc od pensjonatu skręcamy w lewo. Idziemy lasem wzdłuż wsi Kletno. Po około 15 minutach marszu skręcamy w prawo w drogę wspinającą się najpierw łagodnie, potem nieco ostrzej na stok Janowca. Tam kapliczka. Dalej drogą wytracamy szybko wysokość i niebawem zobaczymy szosę Stronie Śl. - Sienna. Dalej w dół na łąki. Dochodzimy do asfaltówki i skręcamy w prawo (nie schodzimy do szosy). Po około 1,5 km na rozwidleniu skręcamy w lewo (można iść dalej prosto - dojdziemy do końca wsi prawie przed rondem w Stroniu Śląskim) i dochodzimy do sklepu przy szosie. Dalej już wzdłuż szosy.

Mapa Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych
Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Wybrać około 100 atrakcji z tego regionu to niezwykle trudne zadanie. Miejsc szczególnych, wartych odwiedzenia jest tutaj znacznie więcej. Subiektywnego wyboru dokonał – opierając się na doświadczeniu jako pilota wycieczek, przewodnika...

Mapa Mapa tras rowerowych - Singletrack Glacensis
Mapa tras rowerowych - Singletrack Glacensis - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia obszar Ziemi Kłodzkiej z naniesionymi pętlami Singletrack'ów. Rowerowe trasy zostały wytyczone przy współpracy ze Stowarzyszeniem Gmin Ziemi Kłodzkiej. Na mapie oznaczono przebieg pętli wraz z ich infrastrukturą (stacje naprawcze,...