Rajd Mazury-Podlasie. Odcinek 4.: Rospuda-Wiżajny

Dodano 14 października 2012 przez aplikację Android

W drodze
Okolica
Trochę widoczków dla zachęcenia :) Może nie najlepszy, ale później będzie lepiej :)
Zjazd do Stańczyków
Droga jak droga, trochę piachu, jednak ta górka może być trochę niebezpieczna, wiec w razie potrzebny radzę jechać na hamulcu.
Mosty w Stańczykach
Warte zobaczenia pozostałości starych mostów kolejowych, wstęp na górę oczywiście płatny (4 zł / osoba), istnieje też możliwość skoczenia na bungee z jednego z mostów.
Początek PSB
Jest do dosyć ważny punkt naszej wyprawy, początek Podlaskiego Szlaku Bocianiego liczącego 412,5 km. Co prawda nie trzymaliśmy się go cały czas, bo mieliśmy nieco inne cele pośrednie, ale i tak towarzyszył nam przez większość rajdu.
Droga
Tutaj, jak widać, urwał nam się na chwilę zasięg. Mieliśmy skręcić w prawo na Rakówek, tylko pytanie, którędy, jak drogi nie było? :P
W trasie
Wszyscy zadowoleni i można jechać dalej :)
Rozgałęzienie
To jest wielki plus Podlasia: Na prawie każdym większym rozgałęzieniu szlaki są bardzo dobrze oznaczone :)
Chwila przerwy
Chwila przerwy nikomu nie zaszkodzi.. No chyba że chce się zjeść 30 słonych paluszków w minutę :P
Bezbolesny upadek
Nasza najpoważniejszy wypadek na trasie, rower stanął dęba tuż po zjeździe z piaszczystej górki 50km/h, na szczęście niegroźny, najlepsze było to, że glebę zaliczyła jedyna osoba jadąca w kasku (podejrzewaliśmy, że po prostu ją przeciążył :P) ale ogólnie miejsce można uznać za niebezpieczne: górka i dużo piachu!
Trójstyk polsko-rosyjsko-litewski
Pierwszy trójstyk na naszej trasie. Wstęp od ulicy jest płatny 1 zł, natomiast, jak widać, próbowaliśmy dostać się do niego od boku. Jest tam ścieżka przyrodnicza, po której można przejść się bezpłatnie i dojdzie się właśnie tu. Była jednak zarośnięta, więc stwierdziliśmy, że nie będziemy pchać się z rowerami. Myślę, że jest to obowiązkowy punkt do zwiedzenia dla każdej osoby przebywającej w pobliżu.
Widoczek
I znowu zdjęcie okolicy ukazujące pagórkowatość Suwalszczyzny :)
2012/7/22 16:21
Pole namiotowe
No i nareszcie nasze pole namiotowe, jak to w tym obszarze już spotkaliśmy, należało ono do gminy, więc było całkowicie darmowe, był dostęp do wody pitnej, boisk do gry w piłkę, dostęp do kąpieliska i możliwość rozpalenia ogniska, tylko z drewnem może być mały problem :P
Zakręt tuż za lasem
Dla osób, które studiowały wcześniej dokładnie mapy, trasa nie powinna sprawiać problemu, jednak - tak dla ostrzeżenia: skręt szlaku w prawo jest tu nieoznaczony, dopiero gdy rozejrzycie się, stojąc na skrzyżowaniu, zobaczycie go w pewniej odległości na drzewie za zakrętem.
Ważne!
W tym miejscu przejeżdża główna droga przez Przerośl, są na niej kierunkowskazy na Stańczyki (samochodowe), jednak brak jakichkolwiek oznaczeń rowerowych, należy to skrzyżowanie przejechać na wprost i skierować się w lewo przy końcu asfaltu.
Znak
Zdjęcie znaku drogowego, bo niecodziennie spotyka się taką drogę :P
Pole namiotowe - Rospuda
Bardzo ładne pole namiotowe, znajdujące się pomiędzy jeziorem Rospuda a jeziorem Kamienne. Jest to nasze pierwsze napotkane gminne pole namiotowe, znajduje się na nim parę ławeczek, miejsce na ognisko, dostęp do wody pitnej, a przede wszystkim jest w pełni darmowe. W okolicy znajduje się także kąpielisko miejskie.
Dzisiejszy odcinek zaczęliśmy z Rospudy, kierując się na Przerośl. Poruszamy się dosyć kiepskiej jakości asfaltem. W Przeroślu warto zaopatrzyć się w prowiant na cały dzień. Po drodze nie mijaliśmy żadnych sklepów, dopiero w Wiżajnach udało nam się dorwać jakieś jedzenie na kolację. Za Przeroślem wjeżdżamy w polną drogę, która wiedzie nas do samych Stańczyków. Po krótkim odpoczynku nad mostami udajemy się dalej: startujemy tutaj na czerwony szlak (początek PSB), fragment znowu biegnie asfaltem, ale to tylko chwilowe. :) Po przejechaniu wszelkich wsi i pobłądzeniu trochę w okolicach Pobłędzia, przemieszczamy się powoli w kierunku granicy litewskiej. Trasa na trójstyk jest dosyć prosta i nie wymaga zbytniego tłumaczenia, zresztą najlepiej całą trasę opiszą wam zdjęcia, pod którymi starałem się zamieścić najważniejsze informacje.