OPOLSKIE KOPALNIE

Tablica informacyjna
Kuznia w Siodelku - Trasa rowerowa Kopalnie na opolszczyznie 5
Widok
Opolskie kopalnie cel kolejnej wycieczki rowerowej. W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się ul. Krakowską w stronę Dworca Kolejowego. Na rondzie na Placu Wolności skręcamy w lewo w ulice Ozimską, którą podążamy cały czas prosto. Kawałek za stacją paliw po prawej stronie skręcamy na skrzyżowaniu w prawo w ul. Tysiąclecia.

Następnie w prawo w Grudzicką i znowu cały czas prosto. Przejeżdżamy przejazd kolejowy i ulicą Morcinka, która prowadzi pośród domków jednorodzinnych docieramy do skrzyżowania gdzie skręcamy w lewo w ulicę Strzelecką. Na pierwszym skrzyżowaniu w prawo w stronę dzielnicy Malina. Kawałek jedziemy ulicą Groszowicka. Na rozwidleniu skręcamy mocno w lewo w Podlesie.

Najbliższe km pokonujemy tą drogą. Po drodze mijamy stawy Malina. Z Olimpijczyków skręcamy znowu w lewo w Teligi. Wyjeżdżając z lewego zakrętu skręcamy w prawo w Gagarina. Pedałujemy przed siebie, przez pola docieramy do lasu, gdzie musimy pokonać tory kolejowe. (NALEŻY ZACHOWAĆ DUŻĄ OSTROŻNOŚĆ) Za torami kolejowymi skręcamy w lewo. (Nie jest trudno trafić, ponieważ przemieszczamy się szlakiem Św. Jakuba, który oznaczony jest żółtą muszlą na niebieskim tle).
Cały czas prostą tym leśnym duktem. Trasa przyjemna pośród drzew. Z lasu wyjeżdżamy w okolicach boiska w Kosorowicach. Dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą główną, gdzie musimy jechać po lekkim łuku prosto. (Znak wskazuje kierunek na Kamień Śląski). Teraz drogą asfaltową podążamy cały czas prosto. Pierwsza skrzyżowanie z drogą w lewo pokonujemy prosto (później tu wrócimy :)) Na kolejnej krzyżówce skręcamy w prawo. Po około 400 metrach skręcamy w prawo w leśną ścieżkę. Na następnym skrzyżowaniu, w lewo. W oddali widzimy już znaki ostrzegawcze i zwały ziemi. Docieramy do pierwszej kopalni.
Jedziemy przed siebie i jesteśmy na początku ścieżki edukacyjnej.
Zjeżdżamy w dół. Pierwsze rozwidlenie pokonujemy w lewo. Następnie skręcamy dwa razy w prawo i na kolejnym rozwidleniu w lewo. Teraz trasa troszkę w górę. Na górze czeka Nas mała przeszkoda, musimy pokonać górę ziemi, za którą znajduje się ścieżka gdzie skręcamy w prawo. (Po lewej stronie mamy rezerwat Przyrody Kamień Śląski) Po około 1,5 km jazdy leśną ścieżką skręcamy w prawo. Wyjeżdżamy z lasu na skrzyżowaniu gdzie już byliśmy. Jedziemy prosto. Asfaltem docieramy do Kamienia Śląskiego. Z ulicy Adama Mickiewicza kierujemy się prosto w Świętego Jacka, który prowadzi łukiem w lewo. Na następnym łuku w prawo jedziemy prosto w ulicę Wapienną. Polną drogą docieramy do lasu i kolejnej kopalni.
Jedziemy ścieżką leśną przed siebie. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Po ponad 1 km docieramy do głównej drogi prowadzącej z Kamienia Śląskiego do Otmic. Skręcamy w lewo. Pokonujemy przejazd kolejowy za którym skręcamy w lewo. Teraz ścieżką wzdłuż torów docieramy do Tarnowa Opolskiego. Z ulicy Ogórkowej skręcamy w lewo w ulicę Powstańców Śląskich. Na kolejnym skrzyżowaniu w prawo. Z ulicy Księdza Klimasa skręcamy w lewo w Tadeusza Kościuszki, następnie w Koraszewskiego. Jesteśmy znowu na leśnych duktach. Mijamy boisko i skręcamy lekko w prawo. Po około 1,5 km skręcamy na skrzyżowaniu w lewo. Po ponad 4 km skręcamy w prawo. Jesteśmy na drodze, której już dzisiaj jechaliśmy tylko, że w przeciwnym kierunku. Po kolejnym km skręcamy w lewo. Jedziemy do końca drogi. Przed torami kolejowymi skręcamy w prawo. Jadąc ulicą Smolki pokonujemy przejazd kolejowy i docieramy do ulicy Oświęcimskiej, którą jedziemy aż do okolic Kościoła. Na rozwidleniu skręcamy w lewo w ulicę Buhla. (Końcówka ulicy Oświęcimskiej i Księdza Jerzego Popiełuszki musimy pokonać ostrożnie ponieważ droga prowadzi pod prąd). Na wysokości Poczty Polskiej skręcamy w lewo. Z Groszowic wyjeżdżamy ul. Jana Augustyna. Drogą wśród pól docieramy do brzegów Odry. Najbliższe km będzie nam towarzyszyć. Asfaltem wjeżdżamy pod górkę, gdzie na szczycie skręcamy w lewo. Zjeżdżamy w dół i w lewo. Po prawej mamy Kąpielisko Bolko a po lewej Odrę. Docieramy do śluzy na Młynówce, skręcamy w prawo. Jadąc wzdłuż Młynówki docieramy Mostu Groszowego i skręcamy w prawo. Na placu Wolności skręcamy w lewo. Docieramy do miejsca startu wycieczki – Rynek w Opolu.