OPOLE – JEZIORO TURAWSKIE – DĘBSKA KUŹNIA – OPOLE

• Lokalizacja: Opole
Kuznia-w-Siodelku-Trasa-rowerowa-Nad-Jezioro-Srednie-8
Cel Podróży
Wycieczka rowerowa Opole – Jezioro Turawskie – Dębska Kuźnia – Opole. W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się w stronę Katedry ulicą Książąt Opolskich. Dojeżdżamy do ścieżki rowerowej pod wiaduktem. Teraz cały czas przemieszczamy się po niej. Ścieżką przejeżdżamy wzdłuż ronda. Zaraz w prawo przez drogę w lewo i znowu w prawo przez drogę na ścieżkę wzdłuż torów kolejowych. Dojeżdżamy do Luboszyckiej gdzie ścieżka skręca w lewo. Docieramy do kolejnego ronda. Na tym rondzie jedziemy w lewo. Ścieżka rowerowa prowadzi w górę. Po prawej stronie mijamy Kopalnie Margla. Jedziemy do końca ścieżki. Przejeżdżamy na drugą stronę. Po lewej mijamy kąpielisko Silesia. Kawałek dalej w oddali widzimy elektrownie.
Kawałek dalej widzimy po prawej jeziorko.
Pokonujemy skrzyżowanie prosto i jedziemy prosto. Pokonujemy mostek i wjeżdżamy do Kępy. Droga główna prowadzi w lewo. My jedziemy w prosto w ul. Zawadzką. Po lewej mamy osiedle domków jednorodzinnych przed nami jeziorka.
W ich stronę podążamy. Droga szutrowa skręca w prawo, my też.
Wjeżdżamy do Zawady gdzie na skrzyżowaniu z drogą 45 jedziemy prosto. (nie jest łatwo bo ruch duży). Ulicą Brzegową podążamy do końca i skręcamy w mocno lewo na most. Zaraz za mostem w prawo w ul. Wodociągową.
Teraz kolejne kilometry cały czas prosto aż do wałów Jeziora Turawskiego. Po drodze mijamy tory kolejowe i punkty odpoczynku gdzie możemy zdobyć troszkę wiedzy z przyrody.
Wyjeżdżamy z lasu na asfalt gdzie skręcamy w prawo i zaraz w lewo w stronę ścieżki prowadzącej do lasu pomiędzy Jeziorem Dużym i Średnim. Docieramy do promenady wokół Jeziora Średniego i samego jeziora.
W okresie wiosenno-letnim można wykorzystać to miejsce na przerwę w podróży w niejednym lokalu tutaj się znajdującym. Jedziemy promenadą i wyjeżdżamy przy tzw „Blaszaku” Wyjeżdżamy na parking, następnie na drogę asfaltową, którą jedziemy lekko w dół. Asfalt skręca w prawo my jedziemy prosto w drogę leśną, gdzie na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Teraz szutrową drogą dojeżdżamy do Niwek po drodze mijając różne domostwa. Skręcamy w prawo w drogę Wiejską (asfalt). Przejeżdżamy koło pomnika wybitnego kolarza Joachima Halubczoka. Na kolejnej krzyżówce po lewej mamy lokal gdzie często zatrzymują się rowerzyści. My nadal prosto przy ostatnich zabudowaniach skręcamy w lewo. (Szlak oznakowany) Pierwsze skrzyżowanie pokonujemy prosto. Na kolejnym skręcamy w prawo.
Kolejny raz pierwszą krzyżówkę prosto, następna w lewo. Rozwidlenie pokonujemy lewą odnogą, kolejne prawą odnogą. Kolejną krzyżówkę jedziemy w lewo. Ścieżka leśna skręca w prawo i wyjeżdżamy wśród domków. Na asfalcie skręcamy w lewo i jedziemy aż do drogi głównej numer 46. (Tutaj można wrócić wzdłuż drogi 46 ścieżką rowerową do Opola). My wybraliśmy dalsze zwiedzanie więc przejechaliśmy przed drogę 46 i pojechaliśmy przed siebie ul. Olimpijczyków. Skręciliśmy w prawo w Ozimską, w lewo w Dworcową. Pokonujemy tory kolejowe. Kręcimy ciągle główną drogą, która skręca w prawo. Na wysokości lasu skręcamy znowu w prawo w leśną ścieżkę. Z lasu wyjeżdżamy w Suchym Borze.

Gdzie skręcamy w prawo w stronę wioski, pokonujemy całą prosto. Kolejny raz podczas tej wycieczki przejeżdżamy przez tory kolejowe. Mijamy znak informujący o końcu miejscowości. Kawałek za nim mijamy pierwszą w lewo i na kolejnej krzyżówce w lewo. Teraz cały czas lasem przed siebie. Na końcu ścieżki w lewo, wzdłuż potoku. Następnie w prawo na mostek i wyjeżdżamy na wole. Kręcąc ścieżką wśród pól docieramy do drogi asfaltowej, prowadzącej wzdłuż obwodnicy. Teraz ona nam będzie wyznaczać naszą trasę. Jedziemy w lewo, pod mostem i w prawo do końca i w lewo w ul. Obrońców Pokoju.

Prosto w Suchoborską. Docieramy do ul. Grudzickiej i jedziemy w prawo. Kawałek nią się przemieszczamy. Łukiem jedziemy w lewo w ul. Tysiąclecia. (Dół, tory kolejowe, Góra ) Na skrzyżowaniu z ulicą. Ozimską skręcamy w lewo. Cały czas kręcimy korbami aż dotrzemy do Placu Wolności i skręcamy w prawo w ul. Krakowską. Jesteśmy na starcie wycieczki Opole – Jezioro Turawskie – Dębska Kuźnia – Opole

Mapa Góra Świętej Anny
Góra Świętej Anny - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Obszar naniesiony na mapę Góry Świętej Anny przedstawia dużo większy obszar niż jej tytuł, ograniczona jest miejscowościami: Strzeleczki, Walce, Kędzierzyn-Koźle, Toszek i Opole. Na mapie zaznaczono: szlaki piesze oraz rowerowe (mają podane...

Mapa Opole
Opole - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Plan miasta Opola w nowych granicach administracyjnych. Na planie umieszczono całą infrastrukturę miejską (urzędy, szkoły, teatry, kina) i turystyczną (szlaki, zabytki). Rok wydania: 2020