Olszak, gwarkowa perć i Piekiełko z Synkiem

Stare wyrobisko skalne
Olszak
Szczyt Olszaka
Wstaliśmy z Synkiem wcześnie rano a za oknem wstawało już słońce, zaplanowaliśmy wyjazd dzień wcześniej więc wygląda na to, że wyprawa przebiegnie pod znakiem świetnej pogody. Po dojeździe do Jarnołtówka zostawiliśmy auto na małej zatoczce przed Złotym Potokiem zaraz za rondem po prawej stronie. Słońce już wstało na dobre a my ruszyliśmy na szlak, naszym celem było szybka przebieżka na Olszak, Gwarkową Perć, Piekiełko i zatoczenie pętli do auta. Szlak początkowo szybko wznosi się do góry. Wchodząc na szczyt wzniesienia naszym oczom ukazuje się świetny widok zanurzonych w dolinie Jarnołtówka i Pokrzywnej. Po krótkim czasie docieramy do półki skalnej zwanej Karolinki, następnie szlak wiedzie płasko aż do Żabiego Oczka, jest to stare wyrobisko łupka skalnego. Po krótkiej przerwie ruszamy dolej aż do Olszaka, z olszaka schodzimy ze szlaku w okolice Złotej Doliny, następnie wzdłuż drogi dochodzimy do parkingu pod Kopą i dalej polanki z kapliczką. Kawałek za kapliczką znajduje się dawna skocznia narciarska a za nią wchodzimy na Gwarkową Perć, również jest to stare wyrobisko łupka skalnego ale tym razem w o wiele bardziej imponującym rozmiarze. Żeby się z niego wydostać wchodzimy na stalową drabinę kontynuując wyprawę do następnego wyrobiska skalnego zwanego Piekiełko. Za piekiełkiem czeka nas jeszcze jedna atrakcja, którą jest kolejna półka skalna zwana Karliki, stąd już rozpościera się kolejny widok na dolinę Złotego Potoku. Teraz już czeka nas tylko dosyć wymagające zejście stromym zboczem i jesteśmy z powrotem przy aucie. Szlak który przebyliśmy, w początkowym i końcowym jego etapie oceniam jako dosyć wymagający, reszta trasy na spokojnie.

Mapa Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych
Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Wybrać około 100 atrakcji z tego regionu to niezwykle trudne zadanie. Miejsc szczególnych, wartych odwiedzenia jest tutaj znacznie więcej. Subiektywnego wyboru dokonał – opierając się na doświadczeniu jako pilota wycieczek, przewodnika...

Mapa {Galileos} Biskupia Kopa
{Galileos} Biskupia Kopa - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Biskupiej Kopy i obszaru całych Gór Opawskich, zarówno po stronie polskiej jak i czeskiej. Na mapie jest Góra parkowa, Biskupia Kopa, Góra Poprzeczna oraz obszar wokół Dzikowca. Mapa posiada aktualny przebieg tras turystycznych pieszych z...