Maraton Leśnik

• Lokalizacja: Porąbka
Maraton Leśnik Wiosna
Punkt żywieniowy
Zaczynamy na stadionie LKS Zapora Porąbka. Śmigamy po bieżni i przy wylocie ostrym w lewo i już jesteśmy na dróżce wzdłuż rzeki. Mijamy mostek i nadal tą dróżką aż do lasu i potem kawałek za oznaczeniami aż do szlabanu tu mijamy go już koło domostw i wybiegamy na drogę asfaltową. Zaczyna się szlak ZIELONY. Na drodze w prawo i po ok 150 m w lewo do góry. Po ok 150 m podbiegu tam gdzie kończy się asfalt opuszczamy na chwilę szlak i ostro w prawo podbiegamy trasą za oznaczeniami ok. 1 km do góry aż ponownie znajdziemy się na ZIELONYM. Nim prawie do samego końca (z małymi odejściami ciśniemy aż do szczytu na Bukowskim Groniu i potem nadal ZIELONYM aż do KOCIERZA- ok 11,5 km ( duży ośrodek narciarsko-wypoczynkowy) i tam na pkt posilamy się i skręcamy w PRAWO na szlak CZERWONY. Nim dobiegamy aż do rozejścia szlaków CZERWONEGO I NIEBIESKIEGO (ok 15,5 km) i tam skręcamy w lewo na NIEBIESKI. Nim już prosto na sam dół zbiegamy do zapory w Czernichowie. Przebiegamy ZAPORĘ i za nią jakieś 50 m po lewej znajdziemy pkt żywieniowy obok Urzędu Gminy (ok 23 km) . Tu warto się napić i zjeść bo czeka nas ostatni fragment trasy . Najpierw NIEBIESKIM do góry przez CZUPEL (ok 27 km) i schronisko na Margurce (ok30 km) i nadal NIEBIESKIM do przełęczy Przegibek (ok 32 km), Tam przebiegamy ulicę i nadal szlakiem NIEBIESKIM za oznaczeniami dobiegamy do Gaików ok 33,5 km . Skręcamy w prawo na CZERWONY i kierujemy się na Hrobaczą Łąkę (duży krzyż) ok 37 km i dalej CZERWONYM na dół do zapory. Przebiegamy Zaporę i już za nią skręcamy w lewo w ZIELONY i asfaltem prosto na dół aż do mety.

Mapa Beskid Żywiecki
Beskid Żywiecki - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Beskidu Żywieckiego, z Babiogórskim Parkiem Narodowym i najwyższym szczytem - Babią Górą (1725 m n.p.m.). Na mapie znajduje się część Beskidu Śląskiego - sięgając na zachodzie po miejscowości Istebna i Jaworzynka, czyli miejsce styku granic...

Mapa Beskid Śląski - dla wymagających
Beskid Śląski - dla wymagających - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa obejmuje obszar bardzo popularnego i często odwiedzanego zakątka Beskidów, jakim jest Beskid Śląski. Zasięg Beskidu Śląskiego mapy wyznacza tereny od Skoczowa i Bielska-Białej na północy po Jaworzynkę i Zwardoń na południu oraz Węgierską Górę...