Lubin - Ścinawa

• Data: 6 maja 2012
  • Lokalizacja: Polska, dolnośląskie, Lubin
Reszow-3
Pętla z Lubina do Ścinawy.
Długość trasy - 46 km
Najwyższy punkt - 150 m n.p.m., najniższy - 91 m n.p.m.
Z Lubina do Krzyżowej jedziemy szlakiem czerwonym rowerowym.
Oznakowanie szlaku rowerowego znakami czerwonym słabe (czerwiec 2011).
Wycieczkę rozpoczynamy przy moście nad drogą nr 3 przy ulicy Szkolnej. Kierujemy się na ścieżkę rowerową biegnącą wzdłuż dwupasmówki. W ten sposób docieramy do ulicy Paderewskiego, którą kierujemy się w prawo w kierunku ulicy Ścinawskiej. Tą podążamy do obwodnicy i przekraczamy na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną. Podążamy w kierunku Ścinawy, lecz wnet skręcamy w ulicę Zieloną (w prawo) i przejeżdżając obok wysypiska śmieci (po lewej ręce) i oczyszczalni ścieków (po prawej ręce) kierujemy się do Kłopotowa. Na początku wsi, za boiskiem piłkarskim, skręcamy w lewo (na wschód) i polami i lasem pędzimy do Czerńca. Wjeżdżamy do wsi, przez którą przejeżdżamy brukowaną drogą. Za kościołem pod wezwaniem Matki Boskiej Wspomożenia Wiernych skręcamy w lewo (na północ) i podążamy do Siedlec. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo (na południowy-wschód). W przeciwną stronę mając kościół św. Michała Archanioła. Jedziemy wśród pól, potem lasem i znowu wśród pól. Przejeżdżamy przez Ręszów mijając kościół Narodzenia Najświętszej Marii Panny. Za wsią, gdy szosa odchyla się w kierunku północno-wschodnim, my kierujemy się w drogę polną. Początkowo jedziemy wśród pól. Potem natykamy się na lasek, za którym przekraczamy drogę biegnącą z Parszowic do Ścinawy. Przecinamy ja i dalej jedziemy polami aż docieramy do Krzyżowej gdzie kończymy czerwony szlak rowerowy. Do Ścinawy docieramy szlakiem niebieskim rowerowym (fragment szlaku Odry lewobrzeżnego). Na wjeździe do miasta po prawej ręce natykamy się na cmentarz z nagrobkami po hebrajsku i po niemiecku. Szlakiem tym przecinamy Ścinawę. Za miastem szlak biegnie na północ, a my odbijamy na północny-zachód kierując się do Dębca. Za tą wsią kierujemy się w lewo w pola (na południe). Następnie gdy dotrzemy do drogi poprzecznej kierujemy się w prawo (na zachód) i gdy ponownie natkniemy się na drogę poprzeczną jedziemy w prawo (na północ), a potem znowu kierujemy się na zachód (w lewo). W ten sposób dojeżdżamy do Dąbrowy Dolnej, którą jednak omijamy mając ją po lewej ręce (na południe) i docieramy do Dąbrowy Środkowej. Przy przystanku autobusowym. Kierujemy się szosą do Dąbrowy Górnej na północny-zachód. Na wjeździe do wsi skręcamy w lewo (na południe) w kierunku Siedlec, lecz tuż za wsią wjeżdżamy w prawo w las. Szutrową drogą łukiem przejeżdżamy przez las. Bardzo ładny odcinek trasy. Gdy natrafiamy na drogę poprzeczną skręcamy w lewo (na południowy-zachód) i przez pola dokręcamy rowerem do Księginic. W Księginicach interesujący pałac, w którym obecnie znajdują się instytucje gminy Lubin. Znajdujemy drogę do Składowic (na północ). Szosą wijącą się wśród pól podążamy do tej wsi. W Składowicach pałac wybitnego lekarza szkockiego pochodzenia Jana Jonstona, który tutaj mieszkał i zmarła w 1675 roku. Na głównej drodze kierujemy się w lewo i już za wsią skręcamy na południowy-zachód w pola (w lewo - szlak zielony). W polach szlak skręca pod katem prostym w prawo (północny-zachód) i dociera do szosy relacji Lubin-Rudna, którą przeskakuje na drugą stronę. W lesie prosto, lecz wnet szlak skręca w lewo (na południe) i potem w prawo (na zachód) docierając do szosy biegnącej z Goli do Lubina. Na tej szosie skręcamy w lewo (południe). Szosa ta staje się ulicą Spacerową i dojeżdża do mostu nad drogą nr 3, za którym wracamy na miejsce startu.
Pełen opis trasy na stronie:
www.lubinskietrasyrowerowe.pl
Paweł Niewodniczański

Mapa Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych
Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Wybrać około 100 atrakcji z tego regionu to niezwykle trudne zadanie. Miejsc szczególnych, wartych odwiedzenia jest tutaj znacznie więcej. Subiektywnego wyboru dokonał – opierając się na doświadczeniu jako pilota wycieczek, przewodnika...

Mapa Dolina Baryczy. Część zachodnia
Dolina Baryczy. Część zachodnia - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa częsci zachodniej Doliny Baryczy obejmuje obszar od Rudy Sułowskiej do ujścia Baryczy do Odry. Jest to obszar ograniczony współrzędnymi 16°16’ - 17°09’ długości geograficznej wschodniej oraz 51°19’-51°42’ szerokości geograficznej północnej....

Mapa Ziemia Lubuska
Ziemia Lubuska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa krajoznawcza województwa lubuskiego z wyszczególnionymi atrakcjami turystycznymi. Na mapie umieszczono grafiki atrakcji turystycznych.