Lasy Nad Górną Listwartą 05.06.2016

wiejskie klimaty
471960
brzoza
Staw Brzoza - nowo utworzony użytek ekologiczny o pow. ok. 40 ha, gdzie można obserwować ciekawą faunę i florę. Tutaj za zgodą leśniczego można też odpocząć pod zadaszeniem przy rozpalonym ognisku
471961
Rododendrony
Wyjątkowe na skalę kraju półhektarowe stanowisko różanecznika katawbijskiego. Zakwitając na przełomie maja i czerwca różaneczniki stanowią nie lada atrakcję dla odwiedzających ten niecodzienny 100 - letni pomnik przyrody.
471962
Park Pałacowy
471968
Pałac w Kochcicach
Pałac w Kochcicach został wybudowany w latach 1903 – 1909 dla Ludwika Karola von Ballestrem. Hrabia Ludwik Karol von Ballestrem był ostatnim właścicielem majątku, który musiał opuścić w 1945 roku, uciekając przed zbliżającą się Armią Czerwoną.
471969
Smażalnia ryb Bialy Ług
471973
Stawy hodowlane
W smażalni ryb Bialy Ług,można samemu złowic rybe z pobliskich stawów
471975
wieża widokowa
471978
Grill z zakończenie trasy
Trasa przebiegała w okolicach Parku Krajobrazowego Lasy Nad Górną Listwartą. Dystans 20 km może nie robi wielkego wrażenia, ale dodam że trasę przejechałem z moją Madzią, jechaliśmy na rowerach Wigry 3 ;-) :-). Nasze klasyczne :-D rowery idealnie wpisywały się w wiejskie klimaty, jechało sie lekko i przyjemnie przez wioski, pola, lasy. Po drodze odwiedziliśmy kilka ciekawych miejsc. Najpierw z Pawełek skierowaliśmy się w kierunku stawu Brzoza, jest to jeden z kilku stawów hodowlanych założonych z inicjatywy hrabiego Ludwika von Ballestrema, następnie ruszyliśmy w strone Rezerwstu Rododendronów, gdzie z wieży widokowej rozpościera się niesamowity widok, na prawie stu letnie kwiaty Różanecznika Katawbijskiego, zajmujące obszar 0,46 ha. Po pstryknięciu paru fotek ruszyliśmy dalej, w kierunku wioski Lubockie, a nastepnie skierowaliśmy nasze rumaki :-P do Kochcic po drodze miajalśmy stawy hodowlane, których w okolicy jest sporo. W Kochcicach znajduje sie piękny pałac Ludwika Karola von Ballestrema. Po krótkim postoju w przypałacowym parku, ruszylismy dalej w kierunku Pawełek, po drodze pojechaliśmy jeszcze do smażalni ryb Biały Ług, gdzie można samemu złowić rybe z pobliskich stawów. Tak zakończyliśmy nasza mega traske na naszych leciwych ale dzielnych rowerkach :-D. Trasa idealna na leniwą niedzielną przejażdżkę, chyba każdy powiniem sobie poradzić w jej przejechaniu ;-)

Mapa Województwo opolskie i plan Opola
Województwo opolskie i plan Opola - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Opola i okolic obejmuje obszar województwa w skali 1:190 000. Mapa zawiera aktualny przebieg dróg wraz z numeracją, odległości drogowe, granice powiatów i gmin ponadto stacje paliw, hotele, parkingi, zabytki, zaznaczono...

Mapa Okolice Częstochowy
Okolice Częstochowy - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Częstochowy i okolic obejmuje swym zasięgiem zachodnie okolice Częstochowy, a w nich Park Krajobrazowy Górnej Liswarty, powiat lubliniecki, zawiera sieć dróg z numeracją, granice gmin oraz bogatą treść turystyczną: szlaki piesze i rowerowe,...

Wasza ocena: 5.0 (4 głosy)

kasiula83
7 czerwca 2016 kasiula83 napisał:
Śliczne Rododendrony :) rowerki i trasa również ;)
pana79
6 czerwca 2016 pana79 napisał:
Taka retro przejażdżka ;)
Arturroo1983
6 czerwca 2016 Arturroo1983 napisał:
Rumaki pierwsza klasa heh
Marek79
6 czerwca 2016 Marek79 napisał:
Super Rumaki.
karolinahim
6 czerwca 2016 karolinahim napisał:
o kule ale fajne rowery:D