Lasy Janowskie/Etap I: Piekło Kamiennej Drogi

San
220625
Kościół pw. św. Jana Chrzciciela i św. Barbary
Kościół modrzewiowy z 1643r. Odnawiany w XVIII i XIX w. W latach 1976-1979 przeprowadzono gruntowny remont świątyni
220626
Wnętrze świątyni
Jej ściany i pułapy pokrywa polichromia wykonana na...płótnie
220627
220630
Przejazd kolejowy
220631
Oryginalna tablica z nazwą miejscowości
220632
wybudowany w latach 1997-1999
220637
Pomnik Tadeusza Kościuszki w janowskim parku
Wzniesiony pierwotnie w 1818r. Po zniszczeniu przez Niemców w 1942r. odbudowany w 1959r. W 2013r. rozpoczęto rewaloryzację parku. W jej ramach obelisk ma odzyskać pierwotny kształt.
220650
Fontanna
220651
Fragment rynku
220652
Kościół pw. św. Jana Chrzciciela
Wybudowany w latach 1694-1724 przez dominikanów. Kościół reprezentuje styl barokowy i jest sanktuarium maryjnym. Wewnątrz świątyni znajduje się cudowny obraz Matki Bożej Łaskawej Różańcowej, koronowany papieskimi koronami w 1985r.
220653
Zalew
To była nasza pierwsza wspólna, dwudniowa wyprawa z Justysią. Do Rudnika dotarliśmy pociągiem relacji Tarnobrzeg-Przeworsk. Stamtąd ruszyliśmy w stronę niezbyt odległego kompleksu Lasów Janowskich. Po drodze był jeszcze przejazd przez San i Ulanów z zabytkowym, drewnianym kościółkiem. Potem, aż po Zdzisławice jeżeli nie jechaliśmy pośród lasu to zieloną ścianę mieliśmy cały czas w zasięgu wzroku. Do Szewców podążaliśmy po nawierzchniach asfaltowych nie licząc krótkiego, gruntowego łącznika w Deputatach. Szczególnie przyjemnym fragmentem był asfaltowy, śródleśny dywanik o znikomym natężeniu ruchu w kierunku Bukowej. Za Szewcami nawierzchnia uległa pogorszeniu. O ile jeszcze fragment gruntówki od końca zabudowań miejscowości nie stanowił problemu, to po chwili czekała na nas prawdziwa rowerowa Golgota. Okazała się nią tzw. Droga Kamienna. Jak sama nazwa wskazuje tłukło na niej niemiłosiernie, a po bokach zalegał piach w którym koła traciły przyczepność. Nie dość tego słoneczny żar wprost emanował na nas od rozgrzanego starobruku. Ponowny widok asfaltu był w efekcie wielkim westchnieniem ulgi. Ostatnia część trasy to jazda w odkrytym, nasłonecznionym terenie, w końcowym fragmencie po ruchliwej krajówce. Minięcie tablicy z napisem Janów Lubelski nie oznaczało bynajmniej końca naszych przygód tego dnia i ponownie, po piekle Kamiennej Drogi nie były to miłe doświadczenia. Wszystko za sprawą braku uprzedniej rezerwacji kwatery noclegowej. Okazało się, że w centrum miasta i jego okolicach trudno znaleźć takowy obiekt. Nad zalewem było podobnie. W końcu mieliśmy upalną sobotę i wypoczywających nie brakowało, pozostały jedynie apartamenty absolutnie nie na naszą kieszeń. Kiedy widmo powrotu do Tarnobrzega zaczęło nam zaglądać w oczy, a na horyzoncie kształtował się front burzowy, los się do nas uśmiechnął. Ostatecznie kwaterę znaleźliśmy w dysponującej częścią hotelową Restauracji Myśliwskiej, na wylocie trasy do Frampola (z tego kierunku wcześniej przybyliśmy). Kamień spadł nam z serca i po zakwaterowaniu za cenę 45 zł/os., mogliśmy się już delektować wieczorno-nocnym spacerkiem po mieście.

Mapa Roztocze
Roztocze - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna Roztocza prezentuje uroki wschodniego zakątka Polski. Roztocze jest terenem wyżynnym, o silnym zalesieniu, poprzecinanym malowniczymi rzekami. Na obszarze tym położony jest Roztoczański Park Krajobrazowy oraz wiele miast o wysokiej...

Mapa Roztocze Wschodnie, Ziemia Lubaczowska, okolice Jarosławia
Roztocze Wschodnie, Ziemia Lubaczowska, okolice Jarosławia - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia region geograficzny w południowo-wschodniej Polsce. Sięga od Jarosławia po Korczowę na południu (cała autostrada A4) aż po Bełżec i Susiec na północy. Prezentuje niezwykle atrakcyjny turystycznie, choć wciąż mało popularny i...