Góra Chrobrego

• Rodzaj aktywności: Bieganie
  • Data: 29 lipca 2010
  • Lokalizacja: Polska, opolskie, Głuchołazy
Promenada wzdłuż rzeki Białki, widok na jaskinię.
1 (6).png
Kaplica św. Anny (495 m.n.p.m.)
1 (4).png
Dawne schronisko z wieżą widokową (Nieczynne)
1 (12).png
Rezerwat nad Białką
1 (8).png
Czerwony szlak przez Średnia Kopę
Trasa prowadzi przez Park Krajobrazowy Gór Opawskich. Rozległe panoramy, malownicze przełomy rzek i potoków, ciekawe skały oraz unikatowe pozostałości górnictwa złota. Góry Opawskie to oaza ciszy i spokoju zwana często Perłą Ziemi Opolskiej. Początek trasy znajduje się na parkingu przy Chatce Myśliwskiej ul. Gen. Andersa. Kierujemy się na żółty szlak gdzie na początku napotykamy Sztolnię Cygańską. Podążamy dalej wzdłuż żółtego szlaku, aż do Rezerwatu nad Białką. Przemieszczamy się żółtym szlakiem tzw. leśną półką rozciągającą się nad rzeką Białą Głuchołaską. Na drodze napotykamy liczne strumienie tzw. dawne płuczki, w których wypłukiwano złoto. Szlak żółty skręca w lewo do góry, aż do niebieskiego szlaku. Idąc dalej niebieskim szlakiem tzw. Droga Górną Świńską napotykamy liczne mrowiska. Dalej do czerwonego szlaku, który skręca w lewo w górę 200 m przed Przełęczą Siodło (505 m.n.p.m.).
Czerwony szlakiem przez Średnią Kopę (543 m.n.p.m.) do Kaplicy św. Anny (495 m.n.p.m.) i Wiszących Skał - urwisko skalne o wysokości 10 m, na którym wybudowano kaplicę w 1908 roku. Dalej w górę przez Przednią Kopę tzw. Góra Chrobrego, na której znajduje się dawne schronisko z wieżą widokowa wybudowane w 1898 r. Obecnie schronisko i wieża jest nieczynne. Kierujemy się czerwonym szlakiem w dół do fontanny Amorka, do promenady wzdłuż rzeki Biała, gdzie napotykamy most kolejowy oraz wiszącą kładkę, Sztolnię Bialską i źródełko Żegnalka. Zmierzamy do miejsca startu na parking do Chatki Myśliwskiej.

Wasza ocena: 2.8 (8 głosów)

boulinek11
30 maja 2013 boulinek11 napisał:
Juz podobna trase komentowale, i powtorze, ze jest bardzo ciekawa, szzcegolnie jej dzikosc i brak az widocznej ingerencji czlowieka.