Ekipka na Szczelińcu i pośród Błędnych Skał

Drogowskaz
Ponownie asfalt
Kościół pw. św. Bartłomieja
Jego początki sięgają XIV w. Zniszczony w trakcie wojen husyckich doczekał się odbudowy w XVI w. Obecny wystrój barokowy świątynia otrzymała w drugiej połowie XVIII w.
Kaplica Czaszek (obik dzwonnicy)
Jej ściany i sklepienie pokrywa około 3 tys. czaszek ofiar wojen i epidemii, przetaczających się po tutejszych terenach w XVII i XVIII w. Jeszcze więcej szczątków ludzkich znajduje się w krypcie pod kaplicą. Obiekt powstał w latach 1776-1804 z inicjatywy czeskiego księdza Vaclava Tomaska.
Park Zdrojowy
Sanatorium "Polonia"
Na Szczeliniec z Karłowa podchodzimy po stopniach i jest to największe przewyższenie na trasie. Wspinaczkę kończymy przy
XIX-wiecznym schronisku z tarasami widokowymi m.in. pozwalającymi zajrzeć do naszych południowych sąsiadów. Sama wędrówka wierzchowiną Szczelińca to kluczenie pośród skalnych formacji o fantazyjnych kształtach lub przeciskanie się przez ciemne, skalne szczeliny. Do tego dodajmy dwa kolejne tarasy widokowe pozwalające spojrzeć z góry na Karłów i okolice. Po zwiedzeniu najwyższego szczytu Gór Stołowych podążamy dalej nieco monotonnym, śródleśnym traktem przez Narożnik w kierunku labiryntu Błędnych Skał. Wędrówka pomiędzy nimi to prawdziwa przyjemność i trochę doznań ekstremalnych. Wszak przeciśnięcie się przez niektóre szczeliny wymaga ugięcia nóg w kolanach i trzymania plecaka przed sobą w obawie przed zaklinowaniem się lub jego uszkodzeniem. Na głowę też trzeba uważać. Po opuszczeniu labiryntu wracamy do parkingu przed nim, nieoznakowaną ścieżką wzdłuż granicy w dużej mierze wyłożonej drewnianymi podkładami. To alternatywa dla odcinka szlaku, którym już przeszliśmy. Potem schodzimy stromo w dół za zielonymi znakami i podążamy w kierunku Kudowej. W końcowej części głównie po asfaltowej drodze. Wyjątek stanowi odcinek prowadzący przez szczyt Dufałki oraz skróty ścinające zakola szosy. W Kudowej przechodzimy przez strefę uzdrowiskową i w strugach deszczu za sprawą krótkotrwałej letniej burzy dochodzimy do przystanku PKS. W planach mieliśmy jeszcze zwiedzenie Kaplicy Czaszek w Czermnej na obrzeżach kurortu ale nie wyrobiliśmy się czasowo (do godz. 17) i tę atrakcje trzeba było przesunąć na inny dzień.
PS. Na Sczelińcu i pośród labiryntu Błędnych Skał były przejściowe problemy z odbiorem sygnału pośród skalnych szczelin.

Mapa Góry Stołowe
Góry Stołowe - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna Gór Stołowych przedstawia niezwykle malowniczy zakątek SUdetów. Góry Stołowe położone są w Sudetach Środkowych, na styku z Sudetami Wschodnimi. Mapa przedstawia obszar zamknięty na zachodzie przez czeski Hronov, na południu...

Mapa Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych
Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Wybrać około 100 atrakcji z tego regionu to niezwykle trudne zadanie. Miejsc szczególnych, wartych odwiedzenia jest tutaj znacznie więcej. Subiektywnego wyboru dokonał – opierając się na doświadczeniu jako pilota wycieczek, przewodnika...

Mapa Mapa tras rowerowych - Singletrack Glacensis
Mapa tras rowerowych - Singletrack Glacensis - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia obszar Ziemi Kłodzkiej z naniesionymi pętlami Singletrack'ów. Rowerowe trasy zostały wytyczone przy współpracy ze Stowarzyszeniem Gmin Ziemi Kłodzkiej. Na mapie oznaczono przebieg pętli wraz z ich infrastrukturą (stacje naprawcze,...