Durbaszka

Durbaszka_przed_swietami
Zejście z szlaku
autor: www.AktywnaFamilia.pl

Durbaszka tydzień przed świętami…jest idealna na wypad w góry! Możemy wtedy rozkoszować się ciszą i spokojem tuż przed świętami, które zazwyczaj kojarzą się z jednym wielkim pośpiechem.

Sobota rano. Zapada decyzja o wyjeździe. Dzwonimy więc do Durbaszki… „Tak, ależ oczywiście, że są wolne pokoje…” – słyszymy i natychmiast postanawiamy: jedziemy. Zapominamy tylko zapytać o wyżywienie…

Samochód pozostawiamy na noc na parkingu pod Wąwozem Homole i kierujemy się szlakiem rowerowym w górę. Zimą jest to najkrótsza odśnieżana droga do schroniska i tę właśnie polecamy, zwłaszcza gdy idziemy z pociechami. Lekki mróz i kilka stopni poniżej zera mobilizuje do szybkiego marszu w górę. Przed samym schroniskiem Zosia na własnych nogach postanawia do niego dojść. Hurra, udało się! Mając 1,5 roku zdobywa Durbaszkę zimą!

Dotarliśmy!

Klimat w ośrodku wysmienity (piszę „ośrodek”, gdyż dla wielu może się wydawać, że to schronisko PTTK, ale tak nie jest). Dyrektor wita nas szerokim uśmiechem, choć nie kryje zaskoczenia. ”Dotarliście jednak… O, i dziecko jest…”. Dopiero po pewnym czasie zrozumieliśmy zdziwienie kierownika…W pomieszczeniach temperatura oscylowała na poziomie 15 st. C, a ze względu na brak ruchu cały obiekt był wyłączony z ogrzewania. Duży ukłon jednak w kierunku kierownika, który postarał się szybko o ogrzewanie i w ten sposób nasze miejsce pobytu stało się przytulnym gniazdkiem. Na dodatek otrzymaliśmy drewno i staliśmy się „strażnikami” ognia w kominku w jadalni.

A w ośrodku cisza…Ludzi nie ma…

Nic się nie dzieje, ogień tylko od czasu do czasu wypuszcza iskry z paleniska…

Czas coś przekąsić…I tutaj pojawił się kolejny problem, ale drobny, bo – jak się okazało – na obiad nie ma praktycznie nic prócz pysznych pierogów, którymi poczęstował nas kierownik. Kolacja i śniadanie okazały się równie przepyszne – za to ogromne DZIĘKUJĘ!
Czas, mimo że płynie tu wolniej, to i tak zbyt szybko. Nastaje noc, poranek i już trzeba wracać do domu, do ruchu, zgiełku, zamieszania…W końcu za tydzień święta i trzeba się do nich przygotować…

Polecamy wszystkim wypoczynek w Durbaszce na tydzień przed świętami!

Opis trasy:

Region: Małe Pieniny. Najkrótsza trasa spod parkingu Homole szlakiem rowerowym. Trasa do przebycia nawet zimą, dla rodzin z dzieckiem również polecamy, czego dowodem jest Zosia – 1,5 roku na finiszu o własnych siłach (oczywiście przy założeniu, że trasa nie jest zasypana metrową warstwą śniegu). Długość trasy: 2600m | Różnica wysokości: 289m | Wysokość docelowa: 844m n.p.m. | Czas wejścia: około 1h 15min.

Sprzęt: Nosidełko Salewa Koala

Uczestnicy wycieczki: Mama, Tata i Zosia (1,5 roku)

Obiekt: http://www.durbaszka.pl/

Mapa Beskid Sądecki i Pieniny
Beskid Sądecki i Pieniny - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna Beskidu Sądeckiego obejmuje obszar zamknięty przez dolinę Dunajca na północnym zachodzie oraz Krynicę, Tylicz i Muszynkę na południowym wschodzie. Zawiera też obszar Małych Pienin, Pieninek, Gór Grzybowskich oraz część Pienin...

Mapa Pieniny i Magura Spiska
Pieniny i Magura Spiska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia słowacką część Pienin i Spiską Magurę. Sięga na południe do miejscowości Biała Spiska, na zachodzie obejmuje Zdziar, na wschodzie sięga okolic Ruskiej Woli nad Popradem, od północy obszar mapy ogranicza granica...

Mapa Gmina Krościenko nad Dunajcem
Gmina Krościenko nad Dunajcem - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa gminy Krościenko nad Dunajcem obejmuje obszar trzech pasm górskich Pienin, Gorców i Pasma Radziejowej Beskidu Sądeckiego. Na mapie znalazły się obszary Pienińskiego Parku Narodowego, Gorczańskiego Parku Narodowego oraz Popradzkiego Parku...

Szukasz noclegu w okolicy?