CZARNY KOS - GDAŃSK WRZESZCZ

Średni
1 h 27 min
2.9/6
Ta trasa to jedna z opcji bezkolizyjnego i przyjemnego dotarcia z Czarnego Kosa w Borkowie koło Żukowa do Gdańska - z pominięciem ruchliwych głównych dróg. Do Gdańska jedzie się z góry, wraca trochę pod górę, ale zawsze w razie zmęczenia można wrócić pociągiem PKM (darmowy przewóz rowerów). Trasa głownie szutrami, trochę asfaltu z małym ruchem samochodowym, trochę singletracka w lesie.
Z Czarnego Kosa jedziemy do Żukowa, na rondzie obok stacji Orlen skręcamy na Kościerzynę i po przejechaniu nad Radunią skręcamy w lewo przed cmentarzem. Mijamy młyn i jedziemy szutrową drogą wzdłuż Raduni. Dojeżdżamy do asfaltowej drogi w Lniskach, skręcamy w lewo i po zjechaniu z górki w prawo na Niestępowo. Kontynuujemy asfaltem aż do Niestępowa. Przejeżdżamy tory kolejowe, 2 koryta Raduni i kościół by na łuku drogi głównej w prawo pojechać prosto - znowu na szutrową drogę. Jedziemy nią cały czas prosto, aż dotrzemy do lasu. Tu też prosto mijając 3 krzyżówki z główniejszymi drogami w lesie. Następnie droga krzyżuje się z czarnym szlakiem - UWAGA, to taki szerszy singletrack. Skręcamy w czarny szlak w lewo i podążamy nim aż do Kokoszek. UWAGA w jednym punkcie - Gdy wyjedziemy z lasu jedziemy skrajem pola i lasu. Dojeżdżamy do drogi, po lewej mamy zabudowania. Szlak skręca lewo drogą szutrową, ale za 200 m odbija w prawo w młodnik - naprzeciwko pierwszego domu - wielkiej ciekawej willi - łatwo przeoczyć ten skręt. Przez Kokoszki przejeżdżamy czarnym szlakiem i zjeżdżamy w dół w stronę zbiornika retencyjnego w Karczemkach opuszczając szlak. Przejeżdżamy tunelem pod linią PKM i mijając zbiornik przejeżdżamy pod obwodnicą. Przed przystankiem PKM w lewo odbija szutrowa droga z zielonym i niebieskim szlakiem. Możemy jechać albo jednym albo drugim, oba zjeżdżają w stronę Matemblewa malowniczą doliną Strzyży. Ja pojechałem tym razem niebieskim szlakiem i trzymałem się głównej drogi wzdłuż Potoku Strzyża. Dojeżdżamy do osiedla i zjeżdżamy do Brętowa ulicą Potokową. Tu wskakujemy w sieć gdańskich dróg rowerowych. Do Wrzeszcza najłatwiej dojechać jadąc w lewo, a następnie na Rodzie De La Salle w prawo. Wzdłuż ulicy Słowackiego dociramy do skrzyżowania z Aleją Grunwaldzką przy Galerii Bałtyckiej. Tutaj kończę - jest to też skrzyżowanie dróg rowerowych w stronę Oliwy, Sopotu czy Gdańska - wybierajcie.

Gdańsk. Plan miasta

Na planie zaznaczono wszystkie aktualne ulice, kina, teatry, ośrodki kultury, urzędy, stacje benzynowe, noclegi, restauracje, układ komunikacji. Oprócz spisu ulic są tu ważniejsze informacje dotyczące Gdańska oraz opis ciekawych miejsc.

Trójmiejski Park Krajobrazowy

Mapa Trójmiasta obejmuje swoim zasięgiem obszar Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego od Wejherowa przez Redę, Rumię, Gdynię, Sopot aż do Gdańska. Na mapie ujęto wszystkie informacje przydatne turyście. Podano aktualne przebiegi szlaków pieszych, rowerowych, konnych, nordic walking i konnych, łącznie z kilometrażem.

Szwajcaria Kaszubska

Mapa Szwajcarii Kaszubskiej oraz Kaszubskiego Parku Krajobrazowego. Znajdziemy tu okolic Kartuz, Chmielna i Sierakowic wraz z Wieżycą, Ostrzycami i Szymbarkiem. Mapa przygotowana została w skali 1 : 50 000. Posiada siatkę GPS zgodną z WGS 84. Na mapie znajdują się nazwy głównych ulic w miejscowościach, aktualny przebieg szlaków pieszych i rowerowych z kilometrażem, granice parków krajobrazowych i obszarów chronionego krajobrazu.

Wieżyca i okolice

Wieżyca jest najwyższym wzniesieniem na Kaszubach. Mapa przedstawia obszar wokół góry ograniczony miejscowościami: Skaryszów, Kościerzyna, Lipusz, Cewice aż do lotniska w Gdańsku. Na mapie zaznaczono aktualny przebieg tras turystycznych pieszych z długościami oraz tras rowerowych i ścieżek przyrodniczych szlaków kajakowych. Są tu też wszystkie inne obiekty potrzebne turyście do planowania wycieczki. Głębokości głównych jezior Kaszubskich pokazano przy pomocy izobat. Siatka geograficzna zgodna z GPS oparta na układzie WGS-84.
Produkty - pliki do pobrania zawierają tylko kartografię, bez strony opisowej.

Kaszuby dla rowerzystów i piechurów cz. PŁN

Mapa Kaszub dla rowerzystów i piechurów część północna. Zasięg mapy ograniczony jest miejscowościami: Lipusz i Sulęczyno na zachodzie, Lębork i Nowy Dwór Wejherowski na północy, Żukowo i Przywidz na wschodzie oraz Gołuń i Wdzydze Kiszewskie na południu. Na mapie uwgzlędniono trasy rowerowe, szlaki piesze i Nordic Walking z długościami. Dodatkowo zaznaczone zostały drogi polne, leśne oraz szlaki kajakowe. Są tu też zabytki, noclegi, muzea, punkty widokowe, szczególnie warte odwiedzenia miejsca zaznaczono żółtą ramką.

Mierzeja Wiślana i Żuławy Wiślane

Mapa Wydawnictwa Compass "Mierzeja Wiślana i Żuławy Wiślane" poza wymienionymi w tytule Mierzeją i Żuławami Wiślanymi obejmuje swoim zasięgiem także, Wysoczyznę Elbląską oraz część Pojezierza Kaszubskiego, Wybrzeże Staropruskie, Pojezierze Starogardzkie i Dzierzgońsko-Morąskie. Mapa uwzględnia sieć szlaków turystycznych, rowerowych, a także szlaki żeglowne, porty i przystanie oraz Przekop Mierzei Wiślanej. Rok Wydania 2023