Biegi Górskie Sanok - Słonny

Punkt odżywczy
Biegi Górskie Sanok
Punkt odżywczy
Start i meta zlokalizowane będą na terenie Muzeum Budownictwa Ludowego (Park Etnograficzny ). Dalej biegniemy drogą przez teren Skansenu, wybiegamy tylną bramą i biegnąc ulicą Gajową dobiegamy do żółtego szlaku, który prowadzi nas do Orlego Kamienia (gdzie kończy się). Jest tu pierwszy punkt odżywczy. Dalej zbiegamy w prawo czerwonym szlakiem do miejscowości Liszna gdzie na drodze asfaltowej skręcamy w prawo. Zbiegu po asfalcie mamy ok 450m, po czym odbijamy w lewo na drogę leśną. Leśnym duktem szlakiem zielonym (początkowo słabo oznaczonym) biegniemy do miejscowości Wujskie (mijamy pierwszy dom położony w polach, inne pojawiają się) gdzie skręcamy w prawo i dalej zielonym szlakiem połączonym ze ścieżką znakowana na niebiesko pniemy się w górę. Podążamy szlakiem (tylko w jednym miejscu, bardzo dobrze oznaczonym wstążkami nie biegniemy szlakiem zielonym bezpośrednio do Dużego Kamienia tylko robimy „skrót”), gdzie po minięciu „Dużego Kamienia” w Bykowcach dobiegamy do rozwidlenia trasy 30 i 50km gdzie będzie wolontariusz. Na rozwidleniu biegniemy „na wprost” (w lewo biegnie trasa 30km). Najpierw trochę pod górę a następnie zbiegamy do Załuża, przebiegamy przez drogę krajową (gdzie będzą stać strażacy) przy parkingu (UWAŻAJ TUTAJ!). Tutaj masz drugi punkt odżywczy. Dalej ścieżkami oznaczonymi taśmami pniemy się dość stromo do góry aby po chwili lasem i łąkami zbiegać do ostatnich zabudowań Załuża. Biegniemy w kierunku szlaku zielonego niezbyt dobrze oczyszczoną trasą. Następie zielonym szlakiem podążamy prawie cały czas pod górę (tylko początek zielonego jest w dół) do przecięcia czerwonego szlaku gdzie odbijamy w prawo. Czerwonym szlakiem kontynuujemy do Rakowej, wybiegamy koło kościoła, skręcamy w prawo i biegniemy 900m drogą asfaltową po czym skręcamy znowu w prawo, biegniemy przy stawach, mijamy trzeci punk odżywczy i dobiegamy znowu do szlaku czerwonego. Skręcamy w Lewo i trasą którą przed chwilą zbiegaliśmy w dół zaczynamy biec pod górę. Będzie dość stromo. Na szczycie skręcamy w prawo, i kontynuujemy dalej cały czas czerwonym szlakiem w kierunku Słonnego Wierchu przez który przebiegamy. Po drodze przekraczamy drogę krajową Sanok-Przemyśl (UWAŻAJ TUTAJ!), na szczycie serpentyn. Lecimy cały czas czerwonym szlakiem. Dobiegamy do połączenia z trasą 30km i dalej biegniemy czerwonym szlakiem nim aż do rozwidlenia oznaczonego taśmami, gdzie drogą leśną podążamy do ścieżki o kolorze niebieskim. Dalej niebieskim znakowaniem dobiegamy/zbiegamy do Lisznej, przebiegamy przez drogę asfaltową (na której byyliśmy kilka godzin temu zbiegając z Orlich Skałek) i kierujemy się na Orle Skałki. Z Orlich Skałek biegniemy tak jak „Dycha”, czyli… przy czwartym punkcie odżywczym skręcamy w prawo. Z Orlich Skałek zbiegamy szlakiem czerwonym po czym wbiegamy na ścieżkę niebieską – „szlak niebieski” i podążamy do ”krzyża” gdzie odbijamy w lewo na drogę leśną. Zbiegamy cały czas w dół nigdzie nie odbijając. Biegniemy, aż do drogi wysypanej kamieniami (tłuczniem / klińcem) i tam zachowujemy czujność. Po 150m tą utwardzona drogą skręcamy w lewo, w gęsty las i dobiegamy do studni Królowej Jadwigi. Skręcamy w lewo. Pokonujemy ostatnie kilometry trasy przy ogrodzeniu skansenu i biegniemy do bramy z której wybiegliśmy. Zostaje już tylko finisz pomiędzy domkami skansenu.