Beskid Niski 2018 dzień 1

Zejście do Ropek
Szałas w Ropkach
Dzień pierwszy : Krynica - Ropki

Pogoda dopisała zrobiła się piękna zima , po całej nocy dotarłem do Krynicy . Jeszcze małe zakupy i ruszam szlakiem czerwonym w kierunku Komańczy .
Początek przyjemny asfalt odśnieżony, spacer po uzdrowisku szybko się kończy, szlak schodzi z drogi i zaczyna piąć się pomalutku na Huzary. Podejście miejscami strome, ale dojść szybko wchodzimy na szczyt. Z którego schodzimy na łąki nad Mochniaczką , zejście strome a po wyjściu na otwartą przestrzeń szlak jest kompletnie zawiany i idzie się trudno. Na dole czeka nas pierwsza przeprawa przez rzekę która nie zamarzła mocno, na szczęście udaje się przejść bez kąpieli. Po wyjściu na drogę dostaliśmy jakieś zaćmy i zamiast pójść drogą to poszliśmy na wprost w pola. i łąki nad Mochniaczką jednak w końcu weszliśmy z powrotem na szlak czerwony. Pokonawszy kolejny grzbiecik schodzimy do Banicy i idziemy dalej do drogi na Izby gdzie znów mamy przeprawę. Po wyjściu na drogę mamy komfortową przechadzkę , praktycznie do Ropek idziemy leśną drogą która jest przejechana tylko na koniec mamy troszku zejścia i już jesteśmy w Ropkach gdzie przy drodze stoi rozpadający się szałas ale nocleg w nim był całkiem przyjemny.

Mapa Beskid Niski
Beskid Niski - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna "Beskid Niski" zamyka się w granicach wyznaczonych przez Krynicę i Grybów na zachodzie, Szczawne i Komańczę na wschodzie, Gorlice na północy oraz Krynicę i część Słowacji na południu. Wydanie 14, 2017

Mapa Beskid Sądecki i Pieniny
Beskid Sądecki i Pieniny - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna Beskidu Sądeckiego obejmuje obszar zamknięty przez dolinę Dunajca na północnym zachodzie oraz Krynicę, Tylicz i Muszynkę na południowym wschodzie. Zawiera też obszar Małych Pienin, Pieninek, Gór Grzybowskich oraz część Pienin...

Mapa Pieniny i Magura Spiska
Pieniny i Magura Spiska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia słowacką część Pienin i Spiską Magurę. Sięga na południe do miejscowości Biała Spiska, na zachodzie obejmuje Zdziar, na wschodzie sięga okolic Ruskiej Woli nad Popradem, od północy obszar mapy ogranicza granica...