38 Wyprawa z Wikingiem - Zimowe Poszukiwania Pomników Przyrody

Latarnia morska w Kołobrzegu
Kołóbrzeska plaza
Latarnia morska w Kołobrzegu
Zapraszam na wspólne wyprawy piesze - www.WyprawyzWikingiem.pl

Tym razem, po raz pierwszy odwiedziliśmy Kołobrzeg i okolice. Z dworca PKP ruszyliśmy ku ujściu Parsęty do morza. Tutaj niewątpliwie duża atrakcja - latarnia morska, zbudowana na podstawie dawnego fortu twierdzy kołobrzeskiej, osłaniającego wejście do portu. Więcej informacji - http://www.latarnia.kolobrzeg.pl/historia.htm

Następnie ruszyliśmy brzegiem morza, aby troszkę się dojodować a i ujrzeć miejsce zaślubin z Bałtykiem. Widoki przednie .... :) . Przy zabytkowych pozostałościach kolejnego reliktu twierdzy - Kamiennego Szańca, weszliśmy na Nadmorski Szlak Pieszy im. Piskorskiego i wędrowaliśmy ciągiem pieszo-rowerowym aż do Ustronia MOrskiego, pomiędzy Bałtykiem a urokliwym Ekoparkiem Wschodnim - Smolne Bagna (inna nazwa solne bagno). Przy granicy gmin Kołobrzeg/Ustronie Morskie, weszliśmy na stary przebieg niebieskiego szlaku pieszego "Do najstarszych Dębów w Polsce". Przeszliśmy przez lotnisko Bagicz - pełniące od lat 30-tych XX wieku do 1991 roku funkcję lotniska wojskowego. Więcej informacji - https://pl.wikipedia.org/wiki/Lotnisko_Ko%C5%82obrzeg-Bagicz .

Po przecięciu krajówki w Bagiczu ruszyliśmy na teren mocno podmokłego Lasu Kołobrzeskiego. Za znakami szlaku niebieskiego, doszliśmy do Dębu Bolesław (uwaga spore zamieszanie z oznakowaniem szlaku, stare i nowe znaki przy dębie pokazują naprawdę różne kierunki i jest och tam aż 22 sztuki). Dąb Bolesław, niestety zwalił się podczas jednej z wichur w 2016 roku. Mówi sięże miał 800 lat i było po nad 100 lat starszy od słynnego dęgu Bartek. Następnie ruszyliśmy ku Warcisławowi. PO dotarciu stwierdziliśmy, że nadal dumnie stoi, co niezmiernie nas ucieszyło. Wiek drzewa (640 lat) plasuje go na 5 pozycji w Polsce w rankingu najstarszych dębów w kraju. Wymiary dębu to: obwód: 720 cm, wysokość: 37 m.

Stąd już szybki marsz do Podczela (dawnego terenu koszarowego lotniska wojskowego), skąd autobusem i wyprawę Szlakiem Puszczy Wkrzańskiej - https://www.facebook.com/events/2457438324507847/ , gdzie planujemy ponad 35km marszu.

ZDOBYWAJ ODZNAKĘ TURYSTYCZNĄ "WYPRAWY Z WIKINGIEM W NIEZNANE" - INFORMACJE NA STRONIE http://www.szlaki-zachodniopomorskie.pl/articles.php?article_id=160

NA TEJ WYPRAWIE PRZYZNANO 50 PUNKTÓW

Mapa Pobrzeże Bałtyku
Pobrzeże Bałtyku - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa swoim zasięgiem obejmuje część wybrzeża Bałtyku od Kamienia Pomorskiego do Kołobrzegu, zawiera także fragment Zalewu Kamieńskiego. Przedstawione zostały na niej atrakcje turystyczne regionu oraz szlaki turystyczne piesze i rowerowe.