3 ZAMKI 3 DOLINY Ojcowski Park Narodowy

Ścieżka w Dolinie
Zamek w Korzkwi
Odrestaurowany
Rozpoczynamy z pętli autobusowej przy ulicy Piaszczystej na Prądniku Białym (autobusy 154 i 144). Jedziemy w stronę cmentarza Parafialnego i osiedla domków jednorodzinnych przez kładkę nad torami kolejowymi. Po minięciu domków wjeżdżamy na nową drogę, która ma być częścią projektowanej trasy „Z Krakowa do Ojcowa przez Gminę Zielonki”. Skręcamy w lewo i jedziemy przez Czerwony Most wybudowany jako „bezkolizyjne skrzyżowanie” dla dróg przecinających się z fortów budowanych przez Austriaków w ramach Twierdzy Kraków. Dalej podjazd czerwonym szlakiem pieszym w stronę Pękowic. Przejeżdżamy obok jednego ze wspomnianych Fortów – Pękowice, ukrytego w zaroślach a obecnie znajdującego się w renowacji. Mijamy Pękowice i jedziemy w stronę Giebułtowa. Skręcamy w prawo przy XVII wiecznym kościele i trafiamy na czarny szlak rowerowy, którym dojedziemy aż do Ojcowa. Za Giebułtowem wjeżdżamy na ostry zjazd przez Kwietniowe Doły, który dostarczy trochę adrenaliny. W Hamerni na 10 km naszej wyprawy wjeżdżamy w pierwszą Dolinę – Prądnika. Trafiamy na granicę Ojcowskie Parku Narodowego. Po 5 km dojeżdżamy do Ojcowa mijając Skałę Rękawca, źródełko Miłości i Bramę Krakowską. Za stawami rybnymi skręcamy w lewo, przejeżdżamy przez mostek, lekki podjazd i wjedziemy w Dolinę Sąspowską – żółtym szlakiem pieszym. W dolinie zobaczymy między innymi żeremie bobrów, Obserwatorium Sejsmologiczne PAN. Cała dolina ma ok. 5 km. Dojeżdża,my do wsi Sąspów, skręcamy w prawo w stronę Woli Kalinowskiej i chwili w lewo na niebieski szlak rowerowy. Kolejny długi zjazd w stronę Pieskowej Skały dostarczy kolejnych emocji. Potem w lewo i ujrzymy Maczugę Herkulesa i pierwszy zamek - w Pieskowej Skale. Historia tego zamku sięga aż XIII wieku. Za zamkiem skrę w lewo i najdłuższy podjazd ok. 1 km. Jadąc lasem ponad zamkiem na końcu drogi skręcamy w lewo ponownie trafiamy na niebieski szlak rowerowy, którym zjedziemy do Doliny Zachwytu. To chyba najspokojniejsze miejsce w całym OPN, bez tłumów ludzi i wysypanych dróg. Tylko ścieżki. Liczy ona ok. 2 km. Dojedziemy do asfaltu i skręcając w lewo dojedziemy do drugiego zamku w centrum Ojcowa. Niestety w weekend przedzierając się wśród samochodów i „Turystów”. Wyjeżdżamy z Ojcowa, trafiamy na drogę którą przyjechaliśmy. Ale w miejscowości Prądnik Korzkiewski skręcamy w lewo i niebieskim szlakiem najczęściej „z buta” pniemy się w górę do Grębenic. Ostrym zjazdem dojedziemy do zamku w Korzkwi. Odzyskany przez potomków właścicieli został odbudowany i ponownie zamieszkany. Ale udostępniony do zwiedzenia. Po wizycie na ostatnim trzecim zamku dojedziemy do skrzyżowania w Januszowicach, gdzie skręcając w prawo kierujemy się stronę Krakowa. Uwaga na ruch samochodowy! Po 2 km skręcimy w prawo z głównej drogi na czerwony szlak rowerowy i jadąc wzdłuż rzeki Prądnik dojedziemy do Zielonek. Ponowny skręt w prawo (tak jak prowadzi szlak i mijając Zespół Szkół w Zielonkach skręt w prawo a po 200 m w lewo (uwaga! Na zakręcie) i lekkim podjeździe zamkniemy naszą pętlę. Dalej drogę już znamy. Po 55 km zaliczone 3 Doliny i 3 Zamki a jak komuś mało to może jeszcze podjechać pod czwarty zamek - WAWEL.

Mapa Jura Krakowsko-Częstochowska
Jura Krakowsko-Częstochowska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Jura Krakowsko-Częstochowska to wyjątkowy i niepowtarzalny region w naszym kraju. Może poszczycić się ogromną liczbą różnorodnych skał i ostańców, oplecionych siecią dróg wspinaczkowych. Jej podziemny świat tworzą tysiące jaskiń oraz grot....

Mapa Ojcowski Park Narodowy
Ojcowski Park Narodowy - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia atrakcyjne tereny turystyczno-rekreacyjne na północ od Krakowa. Obejmuje obszar Ojcowskiego Parku Narodowego (wraz z enklawami) oraz tereny przyległe (od Sułoszowej na północy do Modlnicy na południu oraz od Jerzmanowic na...

Mapa Rowerowy Szlak Orlich Gniazd
Rowerowy Szlak Orlich Gniazd - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Szlak Orlich Gniazd to „rowerowy klasyk”. Jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych szlaków rowerowych w kraju, cieszącym się ugruntowaną renomą i dużą popularnością zarówno wśród rowerzystów o sportowym zacięciu, jak i miłośników turystyki...