Mazury 2011 (dzień 3 - z Mikołajek do Giżycka)

Dodano 18 września 2011 przez aplikację Android

...
Mostek (zat. Skanał)
Zamek Ryn
Zamek jest położony na wzniesieniu pomiędzy jeziorem Ryńskim i Ołowskim. Został zbudowany w stylu gotyckim pod koniec XIV wieku przez Krzyżaków jako baza do walki z Litwinami. Dwa lata po ukończeniu budowy ówczesny Wielki Mistrz Zakonny Winrich von Kniprode przybył osobiście do Rynu, aby zlustrować i przejąć zamek. Do 1525 roku zamek był siedzibą komturów, a później starostów krzyżackich. 21 lipca 1723 roku Ryn otrzymał prawa miejskie nadane przez króla pruskiego Fryderyka Wilhelma I. W 1853 roku zamek został przebudowany na więzienie. Od lipca 2006 roku na zamku funkcjonuje czterogwizadkowy hotel ZAMEK RYN dysponujący prawie 300 miejscami noclegowymi.
Twierdza Boyen
...
Kemping C-1 Zamek
Najkrótszy odcinek, ale dość ciężki i ciekawy. Po drodze przeprawialiśmy się przez most, którym okazały sie być dwa ścięte pnie rzucone w poprzek rzeki. Chwile później wdaliśmy się w interesującą pogawędkę z panem, który na Mazury przyjeżdża o kilkudziesięciu lat i opowiedział nam o niekorzystnych zmianach, jakie zaszły na mazurskiej ziemii przez ten czas, głównie z powodu chciwości i braku wyobraźni naszych rodaków.
Po wdrapaniu się na parę wzniesień dotarliśmy do Rynu, gdzie odpoczęliśmy na dziedzińcu zamku, który obecnie pełni rolę hotelu. Ostatnim punktem na trasie tego dnia było Gizycko, gdzie znów skorzystalismy z pola namiotowego.

Mapa Wielkie Jeziora Mazurskie cz. PŁN
Wielkie Jeziora Mazurskie cz. PŁN - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Przedstawia północną część krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Zasięg mapy ograniczony jest miesjcowościami Węgorzewo na północy, jeziorem Gołdopiwo na wschodzie, Tałty na południu oraz Ryn i Kwiedzina na zachodzie. Mapa posiada informacje przydatne...

Mapa Wielkie Jeziora Mazurskie
Wielkie Jeziora Mazurskie - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Wielkie Jeziora Mazurskie przedstawia środkową część Pojezierza Mazurskiego, obszar zamknięty przez Węgorzewo na północy, Ruciane-Nida na południu, Orzysz na wschodzie i Mikołajki na zachodzie. Na mapie znajdują się szlaki piesze, rowerowe,...

Mapa Wielkie Jeziora Mazurskie cz. PŁD
Wielkie Jeziora Mazurskie cz. PŁD - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Przedstawia południową część krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Zasięg mapy ograniczony jest miesjcowościami Mrągowo na północy, Orzysz na wschodzie, Karwica i Świętajno na południu oraz Piasutno i Borowe na zachodzie. Mapa posiada informacje...

faramka
26 sierpnia 2012 faramka napisał:
Super! My też mieliśmy przyjemność przeprawiać się przez kładkę, oczwyiście całkiem przypadkiem :) No cóż, jednak piesze szlaki nie zawsze są przejezdne przez rowery :) Szkoda, że odcinek Ryn-Giżycko pojechaliście za główną; można ten kawałek trasy przejechać szlakiem rowerowym. Pozdrawiam!