Rymanów Zdrój - Lubatowa

w dole Rymanów
deszczochron
miejsce na odpoczynek
wzgórze Przymiarki 626 m n.p.m.
tablice informacyjne i mapa
mapa
mapa turystyczna okolicy
ciekawa roślina
nigdzie wcześniej takiej nie widziałem.
ławeczka
miejsce na odpoczynek
sklep
roślinność
ciekawa, wyróżniająca się roślina
Wędrówkę szlakiem Rymanów Zdrój - Lubatowa zaczynamy w Rymanowie przy ulicy Spacerowej nad rzeką Tabor. Jest tam mała zatoczka, gdzie można zostawić samochód. Po przejściu między zabudowaniami wchodzimy do lasu na szlak zielony w kierunku Iwonicza. Ścieżka leśna zwłaszcza na początku jest dość stroma (w górę) i po deszczu należy uważać. Po wyjściu z lasu na niewielkim wzniesieniu warto na chwilę się zatrzymać i rozejrzeć po okolicy, bo z tego miejsca są ciekawe widoki. Są tu też dwie ławeczki na których można odpocząć po stromej wspinaczce. Dalej czeka nas równy teren z łagodnymi wzniesieniami i zejściami aż do wzniesienia Przymiarki. W tym miejscu znajduje się punkt widokowy, wiata przeciwdeszczowa i kilka map i tablic informacyjnych. Wzniesienie leży 626 m n.p.m Po odpoczynku idziemy dalej w kierunku kolejnego lasu w którym zaraz po wejściu skręcamy w lewo i wchodzimy na wąską asfaltową drogę prowadzącą do Lubatowej. Po przejściu kilkuset metrów przy drodze znajduje się nowa ławka a droga cały czas prowadzi dość stromo w dół. Po dojściu do zabudowań idziemy do centrum miejscowości gdzie obok sklepu spożywczego kończymy naszą wędrówkę w tym kierunku. Przy sklepie chwila odpoczynku i idziemy z powrotem tą samą trasą. W obie strony jest ok. 16 km