Wiślana Trasa Rowerowa w Małopolsce (z objazdami brakujących odcinków)

Dodano 16 października 2017 przez plik GPX
Wiślana Trasa Rowerowa w Małopolsce (z objazdami brakujących odcinków)
  • Opis
  • Mapa
  • Punkty

Kod trasy

112628
Pobierz trasę w aplikacji
Wpisz kod w wyszukiwarce

Informacje

  • Rodzaj aktywności: Rower szosowy
  • Stopień trudności: Łatwy
  • Gwiazdki:  3.8
  • Dystans: 235 km
  • Czas trwania: 23 h 34 min
  • Średnia prędkość: 9,97 km/h
  • Przewyższenie: 115 m
  • Suma podejść: 789 m
  • Suma zejść: 865 m
  • Data: 14 października 2017
  • Lokalizacja:
652516
WTR09
652517
WTR07
652518
WTR08
652519
WTR06
652520
WTR04
652521
WTR03
652522
WTR01
652523
WTR02
652524
14_DSC08357obraz
Wiślaną Trasę Rowerową w woj. małopolskim proponuję rozpocząć od jego granic ze Śląskiem, czyli w Jawiszowicach (z Krakowa do stacji Brzeszcze-Jawiszowice możecie dostać się pociągiem). Stąd WTR biegnie do Oświęcimia przez malownicze stawy w Brzeszczach (obszar Natura 2000) oraz przez drogi lokalne o śladowym ruchu. W samym Oświęcimiu wykorzystano istniejące ciągi pieszo-rowerowe na wałach Soły (niestety z kostki) oraz dorobiono kilka brakujących odcinków (tym razem już asfaltowych). Dzięki temu przejeżdżamy całe miasto omijając jednocześnie ruch samochodowy. Docieramy w ten sposób do mostu na Wiśle, skąd zgrabnym zjazdem dostajemy się na prawobrzeżny wał Wisły z ciągnącym się na nim aż po horyzont dywanikiem asfaltowym. I tu tak naprawdę zaczyna się prawdziwa jazda z wykorzystaniem wszelkich dobrodziejstw twardego trzymania się założeń projektu. Jest gładko i płasko, a do tego zielono, cicho i przepięknie o każdej porze roku. Dla niektórych mogą to być „śmiertelne nudy”, ale dla mnie takie sunięcie sobie +- 30 km/h (czyli z założoną przez projektantów prędkością) z cichym szumem opon, gdzie jedynym zmartwieniem staje się chłonięcie o spokoju i bogactwa natury, jest właśnie kwintesencją tej rowerowej trasy i raczej nigdy mi się to nie znudzi (a mam już spore doświadczenie w tym temacie, bo trasy tynieckiej używałem praktycznie dzień w dzień przez 5 lat jako dojazdówki do pracy). Taka sielanka przerywana tylko kilkoma kilometrami odcinków o nawierzchni tymczasowej (tu wały muszą być jeszcze wyremontowane, więc na razie są ubite szutry) trwa praktycznie do miejscowości Kamień, gdzie mamy 2 opcje - pojechać asfaltowym podjazdem (tak jak poprowadzą znaki) albo przeprawić się promem “Drogowiec” na prawy, o wiele łagodniejszy brzeg Wisły i nim dotrzeć do zapory w Łączanach. Stąd aż do Skawiny jedziemy „miksem” spokojnych dróg lokalnych poprowadzonych pod wałem oraz tych biegnących po jego koronie. Na chwilę obecną „zachodni” odcinek WTR kończy się na kładce nad rzeką Skawinką, która za moment będzie oddana do użytku. Wytyczając dalszą trasę polecam skorzystać właśnie z tego objazdowego gpx (bo na tych ukończonych odcinkach śmiało pojedziecie za nowymi znakami WTR/VeloMetropolis), który tymczasowo poprowadzi nas przez krakowską metropolię, a dalej po zwykłych drogach przez Niepołomice oraz Puszczę Niepołomicką aż do miejscowości Chobot. Tu wjeżdżamy z powrotem na wały i znajdujemy pierwsze znaki kolejnego, gotowego odcinka WTR. Nazwijmy go umownie „wschodnim”. Nie zrażajcie się jego szutrowym początkiem. Ma on może z 300 metrów, po których zamienia się w gładki asfalt, na którym możemy znowu nabrać wiatru pod kołami.

Gładka nawierzchnia prowadzi nas przez Ispinę (gdzie zaraz obok mostu możecie odpocząć w pierwszym MOR) i doprowadza nas do m. Grobla, gdzie zjeżdżamy z powrotem na lokalne drogi. Tak dojeżdżamy do mostu w Uściu Solnym (w przyszłości napotkamy tu projektowaną trasą Velo Raba), za którym po raz kolejny wjeżdżamy na wały rzeczne. Nie wiem, czy to nie jest właśnie mój ulubiony kawałek „wschodniego” odcinka WTR z niesamowicie malowniczym widokiem na zielone meandry Wisły, dzikie plaże oraz wiatraki stojące na jej wysokim, prawym brzegu w okolicach Koszyc. Asfaltowo - wałowa sielanka ciągnie się aż do okolic Wietrzychowic, gdzie trasa zjeżdża z wałów i kieruje nas do centrum (uzupełnijcie tu swoje zapasy, jest tu kilka sklepów) i dalej w stronę bezpłatnego promu na Dunajcu, który kursuje cały rok (latem od 6:00 do 20:00, a w pozostałe pory roku do 18:00). Zaraz za promem czeka nas kilkukilometrowy odcinek przez malownicze i spokojne wioski Powiśla Dąbrowskiego (czuć tu ducha położonego niedaleko stąd osławionego Zalipia https://bit.ly/doZalipia), przez które dojedziecie do Ujścia Jezuickiego. Tu polecam zjechać do miejsca przeprawy promowej, która chyba jako jedyna w Polsce znajduje się w miejscu styku dwóch rzek (ujście Dunajca do Wisły). Jeśli jednak macie dość promów, to kierujcie się od razu za znakami WTR na wały, gdzie zaczyna się ponad 30-to kilometrowy odcinek ciągłej DDR’ki (Drogi Dla Rowerów J) po wałach, którym dotrzemy do finału trasy w Szczucinie.

Więcej nowości z małopolskich tras rowerowych na www.velomalopolska.pl.

Na tej trasie przyda Ci się mapa dostępna w naszej aplikacji

Mapa Beskid Makowski
Beskid Makowski - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Beskidu Makowskiego (zwanego także Średnim lub Myślenickim) swoim zasięgiem obejmuje także fragmenty Beskidów: Małego, Żywieckiego i Wyspowego. Najwyższym szczytem jest Mędralowa, pozostałe pasma osiągają wysokość do 700 – 800 m n.p.m. Beskid...

Mapa Jura Krakowsko-Częstochowska
Jura Krakowsko-Częstochowska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Jury Krakowsko-Częstochowskiej zaznaczone zastały szlaki piesze, konne i rowerowe, w tym najważniejsze: Jurajski Szlak „Orlich Gniazd”, Szlak twierdzy Kraków, Szlak Zamonitu, Szlak Żarecki i inne.

Mapa Beskid Wyspowy i Gorce
Beskid Wyspowy i Gorce - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna "Beskid Wyspowy i Gorce" swoim zasięgiem obejmuje Beskid Wyspowy, Pogórze Wiśnickie, wschodnią część Pogórza Wielickiego oraz całe Gorce wraz z Gorczańskim Parkiem Narodowym.

brak wystarczającej ilości ocen

Skomentuj

Zaloguj się, aby komentować i oceniać trasy
Moja mapa 0