Wędrówka sopockimi szlakami spacerowymi

Dodano 3 kwietnia 2013 przez plik GPX

• Data: 3 kwietnia 2013
  • Lokalizacja: Polska, pomorskie, Sopot
Wędrówkę rozpoczęliśmy i zakończyliśmy w Sopocie, przy budynku II Liceum Ogólnokształcącego, co ułatwiło dotarcie na miejsce zbiórki także uczestnikom zmotoryzowanym, którzy mogli swobodnie, „bez alpejskich kombinacji” w bezpiecznym miejscu pozostawić samochód, a po spacerze po niego wrócić w to samo miejsce.

Z miejsca zbiórki do lasu jest już niedaleko. Naszą leśną wędrówkę rozpoczęliśmy od ul. 23 Marca, skąd weszliśmy na Szlak Lisów. Zaprowadził on nas na jeden z ciekawszych sopockich punktów widokowych przy Wzniesieniu Strzeleckim. Rozpościerają się stąd przepiękne widoki na położony w dole nadmorski kurort oraz Zatokę Gdańską. Następnie zeszliśmy do sopockiego Morskiego Oka i przez Wzniesienie Olimpijskie zaczęliśmy podążać na kolejny szczyt zwany Łysą Górą. Tu widoki nie były już tak piękne jak ze Wzniesienia Strzeleckiego, ale też jest to godne uwagi miejsce podczas wędrówki tutejszymi okolicami. Po chwili odsapnięcie ruszamy dalej kierując się do skrzyżowania szlaków spacerowych z długodystansowymi, które skupiają się przy tzw. Małej Gwieździe. Tu zmieniamy kierunek i ruszymy tropem borsuka. Szlakiem o takiej właśnie nazwie udajemy się krętą drogą w dół nas do ul. 23 Marca, gdzie tuż przed ulicą odbijemy mocno w lewo, ponownie zagłębiając się w leśnej gęstwinie. Od tego miejsca wędrujemy Szlakiem Dzików. Po drodze krótką przerwę i kilka słów z kart historii robimy przy słynnej krzyżówce szlaków zwanej Wielką Gwiazdą. Miejsce to powiązane jest z ciekawą historią szlaku handlowego i karczmy, po której pozostały jedynie stare zdjęcia i wspomnienia. Chwilę później wyruszamy w dalszą drogę wspomnianym wcześniej Szlakiem Dzików, którym udajemy się ku Leśniczówce Gołębiewo. Przed celem jednak odbijemy na Szlak Zajęcy, który towarzyszy nam będzie do skrzyżowania z długodystansowym szlakiem Wzgórz Szymbarskich, nim także zawróciliśmy po czym skierowaliśmy się z powrotem w kierunku Sopotu. Żeby jednak nie iść tę samą drogą w Dolinie Świemirowskiego Potoku odbiliśmy na Szlak Saren, który pokonując liczne wzgórza doprowadził nas do celu.

Wędrówkę zakończyliśmy w tym samym miejscu, w którym poprzednio ją rozpoczęliśmy.
I tak oto dotarliśmy do celu.