Trzy dworce linii 178

Dodano 3 czerwca 2020 przez plik GPX
Trzy dworce linii 178
  • Opis
  • Mapa
  • Punkty

Kod trasy

174803
Pobierz trasę w aplikacji
Wpisz kod w wyszukiwarce

Informacje

  • Rodzaj aktywności: Rower turystyczny
  • Stopień trudności: Łatwy
  • Gwiazdki:  5.3
  • Dystans: 49,7 km
  • Czas trwania: 3 h 41 min
  • Średnia prędkość: 13,47 km/h
  • Przewyższenie: 88 m
  • Suma podejść: 438 m
  • Suma zejść: 456 m
  • Data: 1 czerwca 2020
  • Lokalizacja: Bytom, Zbrosławice, Tarnowskie Góry
993760
Ruiny koscioła św. Jadwigi
993761
Spichlerz z XVIIIw
993762
Młyn z XIXw.
jakoś mi nie wygląda na swój wiek
993764
Zsypy zboża
993766
Kapliczka św. Izydora Oracza z 1822r
993767
Kapliczka św. Izydora Oracza z 1822r
Figurka juz współczesna
993769
Dworzec kolejowy
częściowo zamieszkały, może dlatego trzyma się całkiem nieźle
993770
Wyjscie na perony
993771
Boczne wejście
993772
Dworcowa toaleta
993773
Solidna robota
993774
Wiatr buszujący w jęczmieniu
993775
Stary młyn
niestety lub stety nie da się dojechać, kiedyś tylko szlaban dzisiaj już ogrodzenie i brama
993776
Dworzec kolejowy
Zamieszkały, zadbany, cieszy oko
993777
Wyjście na perony
993778
Jak mała willa
993779
Szczegóły, szczególiki...
993780
Dworcowa toaleta
wykorzystywane na pomieszczenia gospodarcze
993781
Dworzec kolejowy
ten w najgorszym stanie, dodatkowo kilka lat temu częściowo strawił go pożar ale dach prowizorycznie zabezpieczony
993783
Wyjscie na perony
993784
Kilometraż linii
993785
Perony totalnie zarośnięte
993786
Budynki magazynowe juz chylą sie ku upadkowi
993787
Wejść się nie da
i dobrze
993788
Ekspansja
993789
Wszędzie takie same
993791
Fajny klimat
993792
Późne rokokoko
993793
Tajemnica
993794
Wyjście awaryjne
993795
Schron obserwacyjny
993796
Bez widoczków sie nie obyło
Trzy dworce. Linia kolejowa nr 178. Powstała w 1928r łącząc Mikulczyce z Brynkiem i obsługując relację Opole - Bytom z pominięciem polskich wówczas Tarnowskich Gór. Na początku lat 80 ubiegłego wieku linię rozbudowano o drugi tor i zelektryfikowano w ramach budowy Magistrali Portowej łączącej Górny Ślask z portami Bałtyku. Niestety, przemiany gospodarcze spowodowały spadek ilości przewozów i zamknięcie ruchu pasażerskiego w 1994r a towarowego w 1999r. Na początku nowego wieku zarówno sieć trakcyjna jak i tory zostały rozebrane. Pozostały budynki stacyjne, niektóre przebudowane na budynki mieszkalne. Jednak chyba ciągle ktoś miał na myśli przywrócenie linii budując wiadukt nad A1 w Wieszowie (zawsze myślałem że powinno być "Wieszowej" ale rada sołecka ustaliła taką właśnie odmianę). Niestety w tamtym roku, z uwagi na zły stan techniczny, rozebrano dwa wiadukty w Zbrosławicach więc chyba linia zniknęła bezpowrotnie. Może kiedyś skuszę sie zapakować manele na mojego dziadunia i przejechać całością po śladzie linii ale co roku coraz większe krzaczory... A dworce? Ano różnie się mają. Po drodze jeszcze małe dygresje z linią niezwiązane.
brak wystarczającej ilości ocen

Skomentuj

Zaloguj się, aby komentować i oceniać trasy
Moja mapa 0

Dbamy o Twoją prywatność

W celu zapewnienia naszym użytkownikom usług na możliwie najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika nasze aplikacje korzystają z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych.

Kliknięcie w przycisk "Akceptuję", oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych zgodnie z powyższym opisem. Dokładne zasady zostały opisane w naszej Polityce Prywatności.