Szlakiem kolei zębatej i fortów obronnych w Srebrnej Górze.

Dodano 14 czerwca 2021 przez aplikację Android
Szlakiem kolei zębatej i fortów obronnych w Srebrnej Górze.
  • Opis
  • Mapa
  • Punkty

Kod trasy

215786
Pobierz trasę w aplikacji
Wpisz kod w wyszukiwarce

Informacje

  • Rodzaj aktywności: Turystyka górska
  • Stopień trudności: Łatwy
  • Gwiazdki:  5.4
  • Dystans: 10,6 km
  • Czas trwania: 3 h 49 min
  • Średnia prędkość: 2,76 km/h
  • Przewyższenie: 250,87 m
  • Suma podejść: 1 004,5 m
  • Suma zejść: 1 014,23 m
  • Data: 14 czerwca 2021
  • Lokalizacja: Srebrna Góra
1220379
2021/6/14
1220380
2021/6/14
1220381
Fort Srebrna Góra.
1220382
2021/6/14
1220383
2021/6/14
1220384
2021/6/14
1220385
2021/6/14
1220386
2021/6/14
1220387
2021/6/14
1220388
Szlak Beskidzki.
1220389
2021/6/14
1220390
Fort Ostróg.
1220391
2021/6/14
1220393
2021/6/14
1220394
2021/6/14
1220395
2021/6/14
1220396
2021/6/14
1220397
2021/6/14
1220398
2021/6/14
1220399
2021/6/14
1220400
2021/6/14
1220401
2021/6/14
1220402
2021/6/14
1220403
Punkt 25
1220404
Wiadukt Zdanowski.
1220405
2021/6/14
1220409
2021/6/14
1220410
2021/6/14
1220411
2021/6/14
1220412
2021/6/14
1220414
Szlak Kolei Zębatej.
1220415
2021/6/14
1220416
2021/6/14
1220417
2021/6/14
1220418
2021/6/14
1220421
2021/6/14
1220422
Wiszący most.
1220423
2021/6/14
Srebrna Góra to niewielka wieś w województwie dolnośląskim, położona na przełęczy, która rozdziela tajemnicze Góry Sowie od Gór Bardzkich. Z uwagi na swoje strategiczne położenie, powstała tu największa twierdza górska w Europie, czyli Twierdza Srebrnogórska.
Nieopodal, znajduje się Fort Ostróg. Jako jedyny fort Twierdzy Srebrnogórskiej znajduje się w Górach Bardzkich. Powstał w latach 1769-1772 i znajduje się na szczycie góry Ostróg. Miał za zadanie blokadę Przełęczy Srebrnej oraz ochronę południowej flanki twierdzy.
Srebrna Góra ma jeszcze jedną wielką atrakcję..., szlak kolei zębatej.
Majestatyczne wiadukty i mosty kolejowe wyrastają nieoczekiwanie w lesie, dodając okolicy nieco tajemniczości.
Ponad 6-kilometrowy odcinek trasy stanowiła kolejka zębata, jedyna w Sudetach. Oprócz normalnych szyn, wprowadzono trzecią - zębatą, dzięki której lokomotywa, wyposażona również w zębate koło, mogła jechać pod górę i bez problemu staczać się w dół. Od stacji w Srebrnej Górze do Przełęczy Srebrnej skład pokonywał ok. 200 m różnicy wzniesień na długości ponad 4 km, pokonując odcinki o niespotykanym nachyleniu. Z okien pociągu rozciągały się przepiękne widoki.
brak wystarczającej ilości ocen

Skomentuj

Zaloguj się, aby komentować i oceniać trasy
Rowerem po Roztoczu
Moja mapa 0

Dbamy o Twoją prywatność

W celu zapewnienia naszym użytkownikom usług na możliwie najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika nasze aplikacje korzystają z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych.

Kliknięcie w przycisk "Akceptuję", oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych zgodnie z powyższym opisem. Dokładne zasady zostały opisane w naszej Polityce Prywatności.