Sypniewo-Więcbork-Sypniewo z historią w tle

4 h 14 min
Więcbork, Sypniewo
Polecamy

2015-05-31
Więcbork, Sypniewo
Łatwy
4 h 14 min
6/6
Ruszamy z Sypniewa w kierunku Iłowa. Z głównej szosy skręcamy w wąziutki asfalt do Jelenia. Na końcu osady skręcamy w bardzo dobrą drogę szutrową wiodącą przez piękny las. Po wyjeździe z lasu skręcamy w prawo do Nowego Dworu. Cały czas podziwiamy piękne krajobrazy. Tu skręcamy w prawo w asfaltową drogę wiodącą do Więcborka przez Witunie. Tu zwiedziliśmy miasto z pięknym kościołem, pomnikiem orła białego, promenadą na jeziorem, plażą miejską z kompleksem sportowym. W cukierni zjedliśmy pyszne ciasto z kawą. Po wyjeździe z miasta udaliśmy się do miejsca, gdzie kiedyś znajdowało się sanatorium. Niestety obecnie teren prywatny i brak wstępu. Po bramie widać, że musi to być ciekawy, zabytkowy obiekt. Następnym celem był pałac (obecnie ruina) w Runowie Kraj. Bardzo ciekawe obejście z restauracją i hotelem. Stąd przez las i Lubczę wróciliśmy do Sypniewa, gdzie odwiedziliśmy pięknie utrzymany pałac i śliczny szachulcowy kościółek. Polecam, wiele wrażeń i atrakcji, drogi naprawdę dla każdego.