Rzeszów - Przylasek - Hermanowa - Rzeszów

Dodano 21 czerwca 2016 przez plik GPX

• Data: 19 czerwca 2016
  • Lokalizacja: Rzeszów
8a99
Trasa raczej trudna z kilkoma dłuższymi ostrymi podjazdami i zjazdami – w kilku miejscach po drogach gruntowych oraz z długim odcinkiem zjazdu w lesie ścieżką, która wije się miedzy drzewami. Jest to bardzo malownicza trasa z pięknymi widokami ze szczytu wzniesień otaczających Rzeszów od jego strony południowo wschodniej – widoki są naprawdę malownicze, dodatkowo mamy odcinek jazdy przez z las drogą leśną miedzy drzewami.
Naszą wyprawę rozpoczynamy w Rzeszowie na ulicy Makuszyńskiego, którą jedziemy w kierunku widocznych w oddali wzgórz. Po dojechaniu do ulicy Budziwojskiej kierujemy się w lewo i ulicą Potoki jedziemy lekko pod górę wyjeżdżając na otwarte pola , jesteśmy już na szczycie mniejszego wzniesienia skąd roztacza się ładny widok na las w Przylasku oraz widok na leżącą w oddali Boguchwałę. My jedziemy dalej kierunku widocznej przed nami ściany lasu, po chwili kończy się droga asfaltowa , a rozpoczyna droga gruntowa, która wznosi się pod górę - musimy wykonać długi podjazd, jadąc w górę docieramy na szczyt wzniesienia, z którego mamy piękny widok na rozciągająca się za nami panoramę Rzeszowa, Boguchwały, a przed nami rozciąga się widok na wzniesienia w kierunku Borku Starego i Hermanowej oraz wzgórz porośniętych lasem . Otaczają nas szumiące pola, możemy tutaj odpocząć napawając się pięknymi widokami i ciszą..
Po chwili odpoczynku jedziemy dalej kierunku lasu, rozpoczyna się fajny zjazd droga gruntową, która wprowadza nas w las, jedziemy chwilę lasem przejeżdżając obok leśniczówki i dojeżdżamy do asfaltowej drogi z Hermanowej na Rzeszów. Jesteśmy w Tyczynie - Przylasku jedziemy w prawo kierunku Rzeszowa i po chwili skręcamy w lewo w las. Dalej leśną drogą gruntową jedziemy w kierunku Hermanowej, tutaj po chwili rozpoczyna się fajny długi łagodny zjazd przez las wąską dróżką miedzy drzewami . Z lasu wyjeżdżamy na wąską drogę asfaltową w miejscowości Pogorzeliska, którą jedziemy w lewo kierunku Hermanowej . Nasza droga raz lekko opada raz się lekko wznosi. Jesteśmy na szczycie jednego z wzgórz , otaczają nas tutaj piękne zapierające dech w piersiach widoki na panoramę okolicznych wzgórz w kierunku . Widoki są naprawdę czarujące , jadąc możemy patrzeć na okoliczne wzgórza , mijamy zabudowania małej wsi Węglarki, pasące się kozy i krowy, widzimy spacerującego bociana na polu ze świeżo ściętą trawą i leżącego w trawie małego bażanta, mijamy stadninę koni, z której dochodzi zapach stajni , z pół unosi się zapach łąk – jadą wolno widzimy zabudowania małej wsi czujemy atmosferę i zapach prawdziwej polskie wsi odchodzącej już niestety w zapomnienie – jesteśmy tak blisko Rzeszowa, a jakże inna jest tutaj atmosfera.
Droga asfaltowa prowadzi nas dalej w kierunku Hermanowej, do której dojeżdżamy pokonując dwa dłuższe ostre podjazdy w górę małą serpentyna , z Hermanowej wyjeżdżamy w kierunku Rzeszowa kierując w się w wąską drogę asfaltową za remizą strażacką w lewo w kierunku na Pańskie Obszary i Potoki Tyczyńskie, która ostro podnosi się w górę i prowadzi nas w pola. Tą droga dojeżdżamy do polnej drogi w Tyczynie - Przylasku ,w miejscu gdzie już byliśmy wcześnie – po lewej stronie widzimy już Rzeszów- jedziemy w jego kierunku ta sama droga, którą już jechaliśmy wcześniej kończąc nasza wycieczkę w miejscu gdzie ją zaczynaliśmy.