Rowerem po Roztoczu - Susiec "Szlakiem Łosiów" Część I

• Data: 17 stycznia 1970
  • Lokalizacja: Susiec
W lesie pomiędzy Pasiekami a Tomaszowem
W lesie pomiędzy Pasiekami a Tomaszowem Lub.
Stacja PKP w Suścu
Wjazd do Lasu
Wjazd do lasu w kierunku wschodnim razem z trzema szlakami pieszymi
Stary krzyż w Wólce Łosinieckiej
Źródła rzeki Potok Łosiniecki
Kościół w Łosińcu
Kościół w Łosińcu od frontu
Kościół w Łosińcu od strony zachrystii
Cmentarz w Łosińcu
Widok ze wzgórza na Łosiniec
Widok ze wzgórza na Łosiniec w kierunku południowym tj. odwrotnym do jazdy.
Sosnowy las
59_DSCN1080 (Copy)20
Bukowy las
Świerkowy las
Karczma Siwa Dolina
Kościół modrzewiowy w Tomaszowie Lub.
Wnętrze kościoła w Tomaszowie Lub.
Trasa Nr 7 Szlakiem Łosiów

Długość trasy – ok. 34 km, nawierzchnia: asfalt – 13 km, szuter – 4,5 km, droga gruntowa – 15 km, droga piaszczysta – 1,5 km, stopień trudności – trudna. Zalecany typ roweru – górski. Znakowanie: znaki niebieskie rowerowego Szlaku Łosiowego. Na trasie można zobaczyć: cmentarz wojskowy z 1939 r., drewnianą cerkiew w Łosińcu, modrzewiowy kościół i cmentarz wojenny w Tomaszowie Lub., stadninę Rogowe Kopce w Rabinówce.

0,0 km – z parku przy stacji PKP Susiec wjeżdżamy wąską drogą do lasu, razem z trzema pieszymi szlakami: czarnym, zielonym i niebieskim. Przecinamy tory kolejowe. Stąd drogą gruntową, odcinkami piaszczystą docieramy do Wólki Łosinieckiej, gdzie pojawia się asfalt.
4,0 km – w Wólce Łosinieckiej jedziemy prosto. Za wsią droga zmienia się w szutrową. Wyjeżdżamy na szosę obok cmentarza wojennego z 1939 r. w miejscowości Łosiniec.
6,0 km – w centrum wsi, za drewnianym kościołem (dawną cerkwią) skręcamy w lewo i szeroką, gruntową drogą wspinamy się na widokowe wzniesienie. Nawierzchnia jest utwardzona, lecz po deszczu staje się błotnista. Na wzniesieniu stoi krzyż z 2009 r. Z tyłu rozpościera się panorama południowej krawędzi Roztocza.
9,3 km – dojeżdżamy do wsi Pasieki, gdzie skręcamy w prawo, by po 1,5 km jazdy szosą odbić w lewo. Jedziemy wąską gruntową drogą przez atrakcyjny teren wzdłuż parowu, w którym sezonowo pojawia się strumień. Niebieski szlak wije się po mieszanym lesie. W obniżeniu na łące znowu pojawia się rzeczka. Przejeżdżamy przez nią, po czym wspinamy się na wzniesienie, by zjechać na polanę „Siwa Dolina” (zjeżdżając, uważamy na znak skrętu w lewo).
15,0 km – na polanie usytuowana jest karczma z miejscem na wypoczynek. Stąd czarnym szlakiem możemy udać się do centrum Tomaszowa Lubelskie-go, gdzie warto zwiedzić m.in. zabytkowy kościół modrzewiowy z XVIII w., cerkiew oraz dom z bali (tzw. Czajnię).
16,5 km – z Tomaszowa Lub. udajemy się szosą na południowy zachód, do Rabinówki. Pod koniec zabudowań skręcamy w lewo, do stadniny Rogowe Kopce. Stąd udajemy się przez pole i las do Podlesiny.
24,3 km – za kościołem w Podlesinie skręcamy w prawo i szutrową drogą wg oznaczeń szlaku Green Velo oraz czerwonym szlakiem rowerowym udajemy się do Maził.
26,6 km – na głównym skrzyżowaniu odnajdujemy niebieski szlak rowerowy, którym przez tory kierujemy się do lasu. Po 1 km droga, początkowo gruntowa, zmienia się w szutrową.
31,8 km – wyjeżdżamy na asfaltową szosę i skręcamy w lewo. Po 200 m skręcamy znów w lewo, do Rybnicy. Stamtąd przez rzekę powracamy na asfaltową szosę, którą obok stacji MOR Green Velo, docieramy do Suśca.
34,2 km – stacja PKP Susiec
Trasę poleca
Grupa gmin z Roztocza

Mapa Roztocze
Roztocze - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna Roztocza prezentuje uroki wschodniego zakątka Polski. Roztocze jest terenem wyżynnym, o silnym zalesieniu, poprzecinanym malowniczymi rzekami. Na obszarze tym położony jest Roztoczański Park Krajobrazowy oraz wiele miast o wysokiej...

edward1
27 stycznia 2017 edward1 napisał:
Fajnie tylko nazwa szlaku została przekręcona. Prawidłowa nazwa "Szlak łosiowy". Nazwa pochodzi od łosi, które uklękły przed II ordynatem Tomaszem Zamoyskim, kiedy przejeżdżał przez Łosiniec...