Rakietowe wejście na Przełęcz Dział

droga w kierunku Młynowca, dobzre ,że są rakiety
dzień zapowiadał się pieknie
dziewicza przyroda
gzdieś tu musi być szlak
i jeszce rzut oka
widoki cudowne
zabudowania Młynowca już blisko
zimowa przełęcz Dział
Bardzo ciekawy szlak prowadzący przez mało znane zakątki Gór Bialskich, z przepięknymi widokami. Zaczyna się w Stroniu na przystanku PKS przy ulicy Kościuszki. Prowadzi w lewo przez most na rzece Morawka i ulicę Mickiewicza, dochodząc do Goszowa. Ze znakami żółtymi skręca w prawo przez mostek na rzece Białej Lądeckiej, do hodowli pstrągów Raj pstrąga. Skręca w lewo doliną Popówki obok zabudowań dawnej leśniczówki do góry, prosto wąską ścieżką obok ruiny starych zabudowań. Dochodzi do leśnej kamienistej drogi i ze znakami skręca w prawo. Trawersuje Łysiec. Po prawej ładna panorama Gór Bialskich ( z Suszycą 1047 m.) i Masywem Śnieżnika. Dochodzi do przełęczy Dział (922 m.), gdzie znajduje się schron turystyczny i punkt węzłowy szlaków. Dalej biegnie szlakiem żółtym ą po około 30 minutach szlak nagle skręca w lewo do góry na szczyt Czernicy (1083 m.), który stanowi rozległą bezleśna kopułę, skąd roztacza się ładna panorama Sudetów. Grzbietem Czernicy dociera do Płoski (1035m.) a potem lasem w dół do szosy do Bielic, gdzie spotyka znaki zielone i dochodzi z nimi do wsi.
Wasza ocena: 4.8 (8 głosów)