przez suchedniowski las

Dodano 15 maja 2014 przez plik GPX

• Data: 1 maja 2014
  • Lokalizacja: Polska, świętokrzyskie, Skarżysko, Kielce
Zaczynamy w Bliżynie, jadąc szosą od Skarżyska skręcamy w lewo na zielony szlak. Kilka przyjemnych kilometrów przez wieś, ale za chwilę zaczynają się schody. Jeśli niedawno padało, musimy radzić sobie z podmokłym podłożem. My byliśmy dwa dni po deszczu, więc na pierwszym etapie trasy, gdy nasz szlak rowerowy pokrywa się z pieszym, nieśliśmy rowery w rękach, aby nie utonęły w ogromnych kałużach. Po 10 km trasa znacznie się poprawia, dość szeroką alejką dojeżdżamy do leśniczówki, przy której drewniane stoły zachęcają do zrobienia sobie pikniku. Ruszamy dalej zielonym szlakiem, docieramy do rezerwatu Świnia Góra. Zjazdy i podjazdy, obecne od początku wyprawy, coraz bardziej dają w kość. Ale dla przyjemnego pędzenia z górki bez pedałowania i poczucia wiatru we włosach, warto namęczyć się podjeżdżając pod stromą górkę :)
Zielonym szlakiem dojeżdżamy do Zagnańska, a tam wita nas drzewo - celebryta: Dąb Bartek. Od Bartka kierujemy się na Kielce, tylko uważajcie, by nie wyjechać na ekspresówkę. Asfaltem, podjeżdżając pod kolejne górki, wszechobecne w okolicy, docieramy do Wiśniówki. Skręcamy w lewo, w kierunku kopalni kwarcytu. Tuż obok znajdziemy nieczynny kamieniołom, po którym pozostało Szmaragdowe Jezioro. Woda w jeziorze jest krystalicznie czysta, a przez nią prześwituje kwarcytowe dno nadające jej szmaragdowy kolor. Naprawdę warto tam zajrzeć. Ruszamy w drogę powrotną do Skarżyska wzdłuż trasy ekspresowej, mało uczęszczaną drogą asfaltową.

Mapa Województwo Łódzkie
Województwo Łódzkie - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa województwa łódzkiego, na której zaznaczono miejscowości, drogi, tereny leśne, parki krajobrazowe, zabytki, kościoły, zabytki, ośrodki aktywności konnej i wodnej oraz główne szlaki rowerowe. Kolorem żółtym wyróżniono miejsca i miejscowości...

Mapa Góry Świętokrzyskie
Góry Świętokrzyskie - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna "Góry Świętokrzyskie" przedstawia całość masywu, położonego w centralnej części Wyżyny Kieleckiej. Niezbyt wymagający teren sprawia, że jego ścieżki przemierzać mogą także mniej doświadczeni turyści. Obszar przedstawiony na mapie...