Opole – Malina – Opole

Widoki
Kuznia w Siodelku - Trasa Rowerowa Opole - Zbiornik - Malina - Opole 3
Most
Wycieczka rowerowa Opole – Malina – Opole. W trasę wyruszamy z Rynku w Opolu. Kierujemy się w stronę Katedry ulicą Książąt Opolskich. Dojeżdżamy do ścieżki rowerowej pod wiaduktem. Teraz cały czas przemieszczamy się po niej. Ścieżką przejeżdżamy wzdłuż ronda.
Zaraz w prawo przez drogę w lewo i znowu w prawo przez drogę na ścieżkę wzdłuż torów kolejowych. Dojeżdżamy do Luboszyckiej gdzie ścieżka skręca w lewo. Docieramy do kolejnego ronda. Na tym rondzie jedziemy w lewo. Ścieżka rowerowa prowadzi w górę. Po prawej stronie mijamy Kopalnie Margla. Jedziemy do końca ścieżki. Przejeżdżamy na drugą stronę. Po lewej mijamy kąpielisko Silesia.
Pokonujemy skrzyżowanie prosto. Kawałek za nim na wysokości przystanku autobusowego jedziemy w prawo w drogę polną. Teraz szutrem jedziemy przed siebie. Trasa prowadzi w górę. Docieramy do skrzyżowania, na którym jedziemy nadal prosto. Asfaltem jedziemy w dół. Po prawej mamy obwodnicę, po lewej las. Pokonujemy mostek i w prawo. Dojeżdżamy do torów kolejowych, przejeżdżamy przez nie i w prawo dalej asfaltem. Po lewej mamy działki rekreacyjne. Jedziemy do końca tej drogi i skręcamy w lewo. Na wysokości przystanku autobusowego przechodzimy na drugą stronę. Pokonujemy mostek.
Przed nami taka ścieżka
Po drodze mijamy miejsce odpoczynku. Docieramy do torów kolejowych które musimy pokonać. (TRZEBA ZACHOWAĆ DUŻĄ OSTROŻNOŚĆ) Na pierwszym rozwidleniu w lewo, następnie w prawo.
W tle oprócz dźwięków lasu słychać dźwięki strzelnicy. Docieramy do zbiornika wodnego w lesie, który jest zamieszkany przez m.in. młode żaby.
Dojeżdżamy do drogi 94, skręcamy w lewo. Po nie całym km skręcamy w prawo, w leśną ścieżkę. Jadąc wśród drzew znowu docieramy do drogi asfaltowej. Skręcamy znowu w prawo. Wjeżdżamy do dzielnicy Malina. Po około 1,5 km główna droga prowadzi prosto My skręcamy w prawo (ul. Olimpijską). Kawałek dalej w lewo w ul. Sportową i na rozwidleniu w prawą odnogę w ul. Świętokrzyską. Asfaltem wśród domków wyjeżdżamy w pole. Po prawej stronie widać stawy Malina. Kręcimy cały czas przed siebie ścieżka wije się wśród pól i różnej wielkości oczek wodnych. Docieramy do przejazdu kolejowego. Przed nim skręcamy w prawo. W drogę równoległą do torów. Na końcu tej ścieżki kierujemy się w lewo.
Droga znowu prowadzi wzdłuż torów po lewej. A po prawej mamy Kamionkę.
Jadąc wzdłuż torów docieramy do ciekawego miejsca. (wzdłuż ścieżki są tablice informacyjne)
Wracamy kawałek ścieżką, którą przyjechaliśmy do tunelu pod torami i nim przejeżdżamy na drugą stronę. Teraz możemy jechać przed siebie lub w prawo. (oba wybory doprowadzą Nas w to samo miejsce) Okrążamy jeziorko i docieramy do ul. Narutowicza, którą jedziemy do skrzyżowania. Skręcamy w lewo.
Za przejazdem kolejowym skręcamy w prawo na ścieżkę rowerową. Teraz około 2 km przed siebie. Przejeżdżamy most i skręcamy w lewo w ul. 1 Maja. Następnie w prawo w ul. Krakowską. Jadąc prosto docieramy do miejsca startu wycieczki.